سد آبی - خاکی شهید دلنسب کهگیلویه با ۸۰ درصد پیشرفت کاری در حال احداث است.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۸۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه از پیشرفت ۸۰ درصدی سد آبی - خاکی شهید دلنسب کوهبرد خبر داد و گفت: این سد از سال ۹۰ با هدف کنترل سیلاب، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی کشاورزی منطقه آغازشد. پیشرفت ۸۰ درصدی سد شهید دلنسب کهگیلویه
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و تامین اعتبار مورد نیاز، این سد تا دهه فجر امسال آبگیری و بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی دیم پایین دست، آبیاری می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم در بازدید از این طرح به اهمیت این سد در رونق و توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه ساخت این سد کمک زیادی به ایجاد اشتغال و رونق شهرستان می‌کند و باید همه مسئولان تلاش کنند تا با تزریق به موقع اعتبار این طرح در زمان مشخص شده به بهره برداری برسد.
هاشمی پور افزود: برای تکمیل این طرح ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در سفر وزیر نیرو به استان تلاش میشود تا مشکل تامین اعتبار و نقدینگی طرح حل شود.
علیرضا اتابک سرپرست فرمانداری کهگیلویه هم در این بازدید گفت: این طرح ۴۵ میلیارد ریال اعتبار استانی دارد که با پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های متولی سعی میکنیم این اعتبارات به موقع جذب شود تا شاهد تسریع در روند کار و رونق منطقه باشیم.
آقای نجات، ناظر اجرای این سد هم با اشاره به مشخصات فنی طرح گفت: طول تاج این سد ۳۶۰ متر، ارتفاع از کف ۲۶ متر، عرض کف سد ۱۱۰ متر و عرض تاج ۸ متر است که تاکنون ۲۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده و تا پایان طرح ۵۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی نیز نیاز است.
تابش نژاد مجری این سد هم گفت: تاکنون ۱۸ متر از ارتفاع سد کار شده که تا دهه فجر امسال و فصل بارندگی ۸ متر و ۵۰ سانتی متر باقی مانده از ارتفاع این سد اجرا و آبگیری می‌شود.
ارسال نظرات