فرزاد سیمی مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: برای بالا بردن سطح سواد رسانه مردم، سازمان فضای مجازی بسیج طرح نسرا که مخفف نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی است را در نظر دارد.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۵۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فرزاد سیمی مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: امروز سواد فضای مجازی آنچنان که باید در خانه های ما وجود ندارد یعنی خانواده های ایرانی آنچنان که باید از سواد رسانه ای برخوردار نیستند.

فرزاد سیمی ادامه داد: در همین راستا سازمان فضای مجازی بسیج طرح نسرا که مخفف نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی است را در نظر دارد تا همچون نهضت سواد آموزی که ابتدای انقلاب اسلامی با بی سوادی مبارزه کرد، حالا با بی سوادی رسانه مبارزه کند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان با نفوذ بودن رسانه در جهان تاکید کرد: بستر اینترنت یک بستر پر نفوذ و گسترده و همچنین یک سلاح است در جهان و این سلاح با سرعت نفوذ بیشتری نسبت به سال قبل در حال پیشرفت است که ما امروز به طور اختصاصی در بسیج بحث نهضت سواد رسانه ای را دنبال می کنیم.

فعال رسانه تصریح کرد: در بحث استفاده صحیح و حفظ، همچنین کنترل فضای خانواده در فضای مجازی، فرهنگ سازی کردن موضوعات و استحکام خانواده می طلبد که سطح سواد عموم مردم هم قابل توجه و بالا باشد یعنی با بی سوادی که در بین عامه مردم در فضای مجازی عملا نمیشود که فرهنگ سازی کرد، نمی شود موضوعات رو مطرح کرد و استفاده صحیح و هدفمند را داشت لذا این زیر کار بحث استفاده از اینترنت است که بتوانیم سواد رسانه ای را در سطح استان ارتقا دهیم که طرح نصرا یا نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی این را مورد پی گیری قرار داده است.

وی افزود: انتظار داریم در این طرح بتوانیم با ارتقا سطح سواد رسانه ای بتوانیم موضاعات را فرهنگ سازی و استفاده صحیح هدفمند از فضا مجازی را به مردم آموزش دهیم. مردم ما باید بدانند در کشور های پیشرفت و در راس آنها آمریکا اینترنت سطح بندی است و اگر شخصی نقض قانون کند مجازات می شود. در کشور ما هم نیاز است که با ارتقا سواد رسانه ای مردم این مهم رو جا بی اندازیم.

استاد رسانه گفت: دولت هم در قسمت قانون گذاری و تیهه زیر ساخت و ارائه زیر ساخت ها قانون هایی که نیازمند بستر اینترنت هستند و بستر فضای مجازی نیاز دارد را اجرایی کند تا بتواند فضای مجازی را کنترل و فضای مناسبی برای حضور مردم و خانواده ها ایجاد کند.

فرازد سیمی با بیان معنی واژه سلبریتی عنوان کرد: سلبریتی یا سلبریتی ها واژه هایی هستند که با بست و گسترش شبکه های اجتماعی در کشور کم کم بروز و ظهور پیدا کردند و به یک واژه شناخته شده ای تبدیل شدند. امروز ما در کشور سلبریتی خوب و سلبریتی بد داریم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با تشریح سلبریتی بد توضیح داد: سلبریتی بد با استفاده از محبوبیت و نفوذ کلام و شهرت سعی می کند از این محبوبیت و شهرت سو استفاده کند، ناامیدی را گسترش دهد، نفرت پراکنی و سیاه نمایی کند همچنین واقعیت ها را به گونه ای دیگر جلوه دهد، نکته جالب این است که مشکلات مردم را مدنظر ندارند بلکه بیشتر کمبود شهرت و مسائل حزبی و سیاسی دارند.

فرزاد سیمی افزود: سلبریتی های خوب بر خلاف سلبریتی ها بد افرادی هستند که دغده مردم را دارند. شهرت آنها به واسطه مردم داری و حمایت از مردمی است که می کنند، اینها به عنوان فعال اجتماعی کمابیش شناخته می شوند و علاوه بر اینکه در راستای حل مشکلات مردم قدم بر می دارند، راه کار ارائه می دهند و مشکلات را شناسایی می کنند. میتوان از آن ها به عنوان یک پلی به مسئولین استفاده کرد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها