اگر استاندار به موضوع فساد اداری رسیدگی نکند ورود می‌کنیم

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت:استاندار با تشکیل یک تیم تخصصی به موضوع فساد اداری استان رسیدگی کند اگر واقعیت دارد باید خیلی سریع برخورد کنند و اگر نه ما برای مقابله با این موضوع و اطلاع‌رسانی ورود خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۵۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی صبح امروز در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات کردستان که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت به عنوان منادیان فکری و ستون روشنگری و بصیرت‌افزایی باید نسبت به مناسبت‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند و نسبت به آن اطلاع‌رسانی کنند این کار‌ها موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود.


وی در ادامه به ضرورت توجه به احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: زن و مردم در جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: پیامبر خدا می‌فرماید روزی جامعه به سمتی می‌رود که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، بلکه امر به منکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه جامعه به سمتی رفته که اگر فردی حجاب و حیا دارد به آن با چشم بد نگاه می‌کند و بی‌حجابی و بی‌عفتی به نوعی فرهنگ غالب شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: پول امروزه به امتیاز برای مورد احترام بودن دیگران تبدیل شده است و این نمونه‌هایی از بی‌توجهی به معروفات است.

وی از هفته امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بستری برای احیا و ترویج این فریضتین الهی نام برد و عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل و فلسفه واقعه کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امام حسین (ع) دلیل قیامش را اصلاح وضعیت خراب جامعه با امر به معروف و نهی از منکر کردن با روش و سیره پیامبر عنوان فرمود: ه است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورایی امام حسین (ع) است، اظهار کرد: به عنوان پیروان امت رسول‌الله و رهروان اهل بیت ایشان باید در این مسیر حرکت کنیم و گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: قرار گرفتن حجت‌الاسلام رئیسی در رأس دستگاه قضا نور امیدی را در دل‌ها ایجاد کرده است.

وی به تخصص و توانایی رئیس قوه قضائیه و تسلط ایشان بر این حوزه کاری عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه به دلیل همین تسلط و تخصص مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستور کار قرار دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: به گفته رئیس دستگاه قضا، هاضمه اسلام و نظام اسلامی فساد نمی‌پذیرد و این کلید‌ی‌ترین نکته‌ای بود که طرح آن امید را در دل همه جامعه روشن کرد.

وی افزود: مقابله با فساد در نظام اسلامی یقه سفید و مردم عادی نمی‌شناسد و این را طی چند ماه از فعالیت‌ها رئیس جدید دستگاه قضا شاهد هستیم.

حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: اینکه در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها اعلام شده که کردستان به لحاظ فساد اداری استان اول است، نمی‌توانیم قضاوتی داشته باشم، ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی بنا به دستور رئیس قوه قضائیه به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کند اگر واقعیت دارد باید خیلی سریع برخورد کنند و اگر نه ما برای مقابله با این موضوع و اطلاع‌رسانی ورود خواهیم کرد.
 
حسینی شاهرودی افزود: رئیس دستگاه قضا قبل از ورود به استان به صورت کاملا نسبت به شرایط و مشکلات اطلاعات کافی داشتند.

وی با بیان اینکه فساد تنها به دزدی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند شامل حوزه‌هایی مختلف باشد، گفت: قطعا در بین جامعه مدیران ما افراد سالم بسیار زیاد است، اما سوءاستفاده کننده هم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه  اظهار کرد: از انواع فساد این است که به جای استفاده از نیرو‌های متعهد، متخصص و انقلابی به صرف اینکه فلان فرد در ستاد انتخاباتی حضور داشته است را بدون هیچ تخصص و تعهدی بر مسند بنشانیم.

وی اذعان داشت: مدیر جمهوری اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: کسی که بسیاری از ارزش‌ها را نادیده و حتی در مدیریت خانواده خود کم می‌آورد نمی‌تواند مدیر لایقی در نظام جمهوری اسلامی باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  اضافه کرد: مدیر انقلابی و در شأن انقلاب، مدیری است که ارزش‌ها را پیاده و با ضدارزش‌ها مقابله کند.

وی به برخی زدوبند‌ها در واگذاری پیمان‌ها به شرکت‌های خاص گفت: این کار رانت‌خواری است و باید جلوی این نوع کار‌ها گرفته شود.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: ادارات متولی که باید در حوزه جذب سرمایه‌گذار فعالیت می‌کنند، اما کم‌کار هستند فساد اداری است.

وی با بیان اینکه البته رتبه دادن به استان در بحث فساد اداری کار درستی نیست، افزود: تا مشخص نشدن کامل موضوعی نباید اجازه دهیم در فضای مجازی به آن دامن زده شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان  گفت: دادن چنین القابی از دسیسه‌های دشمنان برای ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسوولان و کم‌رنگ نشان دادن خدمات ارزشمندی است که به برکت نظام در این استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: باید این موضوع بررسی و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود و درصد مشخص را به مردم اعلام و با فرد و یا افراد فاسد برخورد شود.
ارسال نظرات