خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها گفت:: در حال حاضر با تدابیری که از سالهای گذشته در جهت مدیریت پسماند اندیشیده شده و امکاناتی که در اختیار دهیاریها قرار گرفته است، زباله های ۲۲۰ روستاهای استان به جایگاه محمدآباد منتقل می شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۱۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شوراها با اعلام این خبر گفت: اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند روستایی در سالجاری با محوریت بررسی وضعیت مدیریت پسماند دو بخش الموت شرقی و غربی شهرستان قزوین با حضور نمایندگان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و دستگاههای اجرایی مرتبط، بخشداران بخش های الموت شرقی و غربی و شهرداران شهرهای معلم کلایه و رازمیان برگزار شد.

نجفی در این جلسه گفت: برنامه ریزی جهت مدیریت پسماند از مهمترین مولفه های توسعه پایدار است که مستلزم ایجاد زیرساختهای لازم از جمله آماده سازی بستر فرهنگی، اجتماعی و فراهم نمودن امکانات مالی و تجهیزات لازم است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر با تدابیری که از سالهای گذشته در جهت مدیریت پسماند اندیشیده شده و امکاناتی که در اختیار دهیاریها قرار گرفته است، زباله های ۲۲۰ روستاهای استان به جایگاه محمدآباد منتقل می شود. همچنین زباله های ۲۲۴ روستا به جایگاههای مشترک و زباله ۱۲۹ روستا به جایگاههای اختصاصی هر روستا حمل می گردد. نجفی در ادامه افزود: برای دفع پسماند در ۲۷۳ روستای استان جایگاه مناسب وجود ندارد و لازم است با همراهی و مشارکت جمعی برنامه ریزی و اقدامات مناسب صورت پذیرفته و شاخص دسترسی خانوارهای روستایی استان به سیستم جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند ارتقا یابد.

در این جلسه مقرر شد مطالعات مربوط به برنامه تفصیلی مدیریت پسماند منطقه الموت از طریق دستگاههای متولی پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها