مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از روند رو به رشد کمی و کیفی اردوهای راهیان نور غرب کشور پس از سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 90 خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۶۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، یونس عزیزی در مراسم تجلیل از خادمین راهیان نور استان کرمانشاه که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، از اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی بعد از سال های دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این اردوها نقطه اتصال بین نسل جوان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس بوده و باعث می شود نسل جوان دفاع مقدس را بشناسند.

عزیزی اضافه کرد: اردوهای راهیان نور بهترین راهکار مقابله با توطئه‌ دشمنان در قالب جنگ نرم است که با آن اعتقادات جوانان را هدف گرفته‌اند.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به رشد کمی آمار بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود: در شرایطی که سال 87 آمار بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی استان اندکی بیش از 167 هزار نفر بود، این آمار در سال گذشته به بیش از 1.2 میلیون نفر رسید.

عزیزی با اشاره به پیش‌بینی های انجام شده مبنی بر بازدید 1.5 میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه در سال جاری، گفت: با باز شدن مرز خسروی به دلیل بازدید خیلی از زوار عتبات عالیات از مناطق عملیاتی دفاع مقدس شاهد بیشتر شدن آمارها خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تا قبل از سال 89 مدارس را برای میزبانی کاروان های راهیان نور مجهز می کردیم، افزود: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان با توجه به تاکیدات ایشان مبنی بر ضرورت فراهم کردن بسترها برای توسعه راهیان نور غرب و شمال غرب کشور اقدامات در خور توجهی در حوزه اسکان زائرین مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان انجام گرفت، به نحوی که آمار میزبانی اقامتگاه های راهیان نور استان از اسکان هفت هزار نفر در سال 87 به اسکان 213 هزار نفر روز در سال گذشته رسید.

عزیزی اشاره ای هم به در برنامه بودن کیفیت بخشی به اردوهای راهیان نور غرب داشت و افزود: در این راستا سال گذشته در 80 مرحله رزم نمایش با افلاکیان در پادگان توحید شهر کرمانشاه برگزار شد که برگزاری این رزم نمایش که جزو رزم نمایش های موفق در کشور است با هدف کیفی سازی اردوهای راهیان نور در برنامه استان قرار گرفته است.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه سپس از یادمان مرصاد به عنوان پربازدیدکننده‎‌ترین یادمان استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: 88 درصد بازدیدها از یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه به این یادمان که بین المللی هم شده اختصاص دارد.

در این مراسم از تعدادی از دست اندکاران راهیان نور استان تقدیر شد.

ارسال نظرات