خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در هیئات مذهبی، معرفت افزایی، بصیرت، و شناخت دشمن در کنار عزاداری باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۳۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم تودیع و معارفه مسئول هیئت عاشقان ثارالله(ع) رزمندگان اسلام فارس با تأکید بر توجه به معرفت افزایی، بصیرت،‌ و شناخت دشمن در کنار عزاداری اظهار داشت: در سایه اقامه عزاداری امام حسین(ع) به برخی از واجبات باید توجه داشته باشیم؛ به عنوان مثال اقامه نماز اول وقت به جماعات، كمك به محرومان و غیره.

وی با بیان اینكه در هیئت‌ها تلاش بر این بود در قالب عزاداری‌ها امر به معروف را جاری كنیم، گفت: هیئات مذهبی یك بستر انسان‌ساز است و باید مبدأ تحول و تعالی جامعه باشد و باید با ارائه محتوا و تبلیغ دینی در آئین‌های عزاداری موفق باشیم.

غیاثی گفت:‌ باید از این ایام درس آزادگی و مرعوب دشمن نشدن، شناخت دشمنان و موضع فعال داشتن در تقابل با دشمن را بیاموزیم.فرمانده ارشد سپاه در استان فارس با تأكید بر اینكه امروز شاخص حسینی بودن تبعیت از ولی فقیه است، گفت: ولی فقیه كسی است كه پرچمدار مكتب حسینی است.

وی با بیان اینكه از جمله مؤلفه‌های قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منكر است، ولی فقیه را امروز پرچمدار قیام عاشورا دانست و گفت: ولی فقیه منكر را دشمن و معروف را حفظ حاكمیت الهی معرفی می‌كنند و باید تلاش كنیم در ذیل منویات مقام معظم رهبری موضوع‌های امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه ساری و جاری كنیم.

غیاثی بیان كرد: باید در قالب آئین‌های عزاداری معرفت، بصیرت،‌ شناخت دشمن و مؤلفه‌های آن را از منظر مقام معظم رهبری مدنظر قرار دهیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) این استان گفت: فارس نسبت به دو حرم اهل بیت(ع) دیگر عقب‌ماندگی‌هایی دارد یعنی شیراز نسبت به مشهد و قم در بحث محتوا و تربیت مداحان طراز انقلاب و همگرایی خواص خلأهایی دارد كه باید برای رفع آن تلاش كرد.

وی در ادامه با شاره به روز مباهله اظهار داشت: در این روز عزیز پیامبر گرامی اسلام(ص)، عزیزترین عزیزان خود را میدان آورد، همان‌طور كه امام حسین(ع) هم در كربلا عزیزان خود را همراه آورد و همین مسئله تبدیل به شاخص روشنگری برای تمام اعصار و نسل‌ها شد.

غیاثی در ادامه از تلاش‌ها و خدمات مدیر سابق هیئت رزمندگان اسلام فارس قدردانی كرد و گفت:‌ شروع كار هیئت رزمندگان سالام در جبهه‌های جنگ بود و بچه‌های مسجد و هیئتی‌ها و علاقه‌مندان به ائمه اطهار در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: هیئت‌ها در قالب‌ گردان و واحدها در اردوگاه ها در یك انسجام هدفمند فعالیت می‌كنند و بعد از دفاع مقدس نیز هیئت رزمندگان اسلام به شهرها منتقل شد.

وی با یادآوری اینكه هیئت رزمندگان اسلام بیش از ۲۰ سال است كه در فارس ثبت شده است و اساسنامه هم ترویج و تعمیق اسلام ناب است، گفت: در هیئت رزمندگان اسلام ۳ عنصر مردم، روحانیت و مداح وظایفی به عهده دارند؛ هیئت مردم را جذب كرده، روحانیت مردم را به معرفت اهل بیت(ع) توجه داده و مداحان محتواها را به دل‌ها جاری می‌كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها