فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

وظیفه مهم جامعه مداحان افزایش وحدت امت اسلامی است/ امروز به برکت انقلاب اسلامی امت اسلام تمام قد علیه نظام استکباری ایستادگی می کند

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: باید قدر این مقطعی که درون آن هستیم را بدانیم و در جهت وحدت امت اسلامی تلاش داشته باشیم و این می تواند به عنوان یکی از وظابف مهم مداحان در کشور قلمداد شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۲۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

به گزارش سرویس بسیج مداحان  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در همایش طلایه داران محرم با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم با قدرت همراه با صفا و صمیمیت پای آرمان های انقلاب ایستادگی کردند گفت: ما وام دار شهدای انقلاب و مدافع حرم هستیم که ادامه راه و سیره آنها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی امت اسلامی از هر کشور و با هر نژادی تمام قد علیه نظام استکباری ایستادگی می کند افزود: باید قدر این مقطعی که درون آن هستیم را بدانیم و در جهت وحدت امت اسلامی تلاش داشته باشیم و این می تواند به عنوان یکی از وظابف مهم مداحان در کشور قلمداد شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه هر استان به نوبت کنگره شهدا را اجرا می کند و در سال جاری استان مرکزی این توفیق را دارد که این رویداد مهم ملی و فرهنگی را برگزار کند بیان داشت: از پنج سال قبل ستاد بیشینه رزم در استان مرکزی متشکل از جمعی فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس تشکیل شد که نهضت جمع آوری را آغاز کردیم.

وی ستادکنگره را متشکل از 12 کارگروه خواند و افزود:کارگروه اجرایی با محوریت اصلی جمع آوری بیش از 20 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس،راه اندازی سایت شهود که مرجع دفاع مقدس استان است و راه اندازی 2 استودیو تخصصی دفاع مقدس از جمله کارهای برجسته این کارگروه است.

کریمی با اشاره به کارگروه عملیات و عمده فعالیت های آنها تشریح کرد: به کارگیری بیش از 18 محقق و پژوهشگر دفاع مقدس،تصویب بیش از 40 پروژه عملیاتی،تهیه بیش از 530 مصاحبه تخصصی،تهیه 307 جلد کتاب تخصصی از عملیات های دفاع مقدس و جمع آوری بیش از 16 ترابایت اسناد دفاع مقدس از جمله کارهای شاخص این کارگروه بوده است.

وی به عمده فعالیت های کارگره تبلیغات و هنری اشاره کرد و گفت: تهیه بیش از 4 هزار ساعت مصاحبه از فرماندهان دوران دفاع مقدس،برگزاری همایش 14 هزار نفری یاران انقلاب،اجرای بیش از 22 برنامه با محوریت یک فرمانده،یک مسجد،یک خاطره،تهیه بیش از 40 مستند فاخر از سوژه های استان مرکزی و تشکیل دو گروه سروو چند هزار نفری از جمله کارهای برجسته این کارگروه بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه جمع آوری بیش از 10746 سند و تصویر و تهیه بیش از 30 عنوان کتاب در خصوص نقش بانوان در دفاع مقدس از جمله فعالیت های عمده کمیته بانوان است افزود: همچنین در کارگروه تدوین و انتشار تدوین بیش از 120 عنوان کتاب انجام شده که به زودی از همه آنها رونمایی خواهد شد.

وی کارگره انقلاب اسلامی با تهیه سه عنوان کتاب و 20 مستند از تاریخ شفاهی انقلاب را از دیگر فعالیت های ستاد کنگره خواند و گفت: همچنین در کارگروه ادارات و سازمان ها به نقش مجموعه نهادها و ادارات استان مرکزی در دفاع مقدس به طور ویژه پرداخته شده است.

کریمی با اشاره به اینکه در کارگروه تاریخ شفاهی بیش از 2 هزار مصحبه از اقشار مختلف جمع آوری شده افزود: همچنین در کارگروه آمار و اطلاعات تاکنون بیش از 50 هزار نفر از آمار و اطلاعات دقیق شهدا،جانبازان،ایثارگران نیز جمع آوری شده که به صورت مرجع درآمده اند.

وی با بیان اینکه در کارگروه فرهنگ نامه شهدا 22 جلذ کتاب از 6200 شهید استان مرکزی اطلاعات دقیق آنها جمع آوری شده گفت: همچنین در کارگروه جهاد مهندسی و رزم نقش بیش یگان ها و جهاد سازندگی در 80 پروژه دفاع مقدس جمع آوری شده که کارگروه اطلاعات و عملیات نیز از آخرین کارگروه های ذیل کنگره می باشد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ستاد کنگره نقش ملی امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی را متشکل از هفت کمیته دانست و افزود: کار را با 4 اجلاسیه شروع کردیم ولی با روحیه و آمادگی که دوستان و اطرافیان داشتند به 12 اجلاسیه تخصصی رسیدیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در در فراهان،اجلاسیه کارگری در ساوه،اجلاسیه مدافعان حرم در دلیجان،اجلاسیه فرهنگیان و اجلاسیه شهدای گمنام برگزار شده اند افزود: همچنین اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت،اجلاسیه ورزشکاران،اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی،اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس،اجلاسیه دانشگاهیان و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) باقی مانده اند.

کریمی با اشاره به اینکه در هفته جاری دو اجلاسیه مهم ذیل کنگره شهدای استان برگزار خواهند شد گفت: اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح با همکاری معاونت بازنشستگان نیروهای مسلح در روز سه شنبه پنجم شهریور ماه در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی برگزار می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه اجلاسیه طلاب و روحانیت با محوریت شهید محلاتی توسط بسیج طلاب با هدایت و رهبری امام جمعه شهر محلات در مسجد القائم این شهرستان برگزار خواهد شد

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه اجلاسیه ورزشکاران در تاریخ 14 شهریور ماه در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد ماه و اجلاسیه نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی در تاریخ 25 شهریور ماه برگزار می شوند گفت: همچنین اجلاسیه نقش بانوان در دفاع مقدس در 27 شهریور ماه،اجلاسیه دانشگاهیان با مشارکت دانشگاه های استان و بسیح دانشجویی در هفتم مهر ماه و اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در هشتم و نهم مهر ماه در خمین برگزار خواهند شد.

وی اجلاسیه حضرت امام(ره) را مهمترین اجلاسیه تخصصی در ذیل کنگره دانست و افزود: امام در استان خودشان هم مظلوم و غریب هستند چراکه تاکنون به شخصیت امام خمینی(ره) پرداخته نشده و امروز یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری این است که به اصول و سیره امام بپردازیم تا در برابر انحرافات در امان بمانیم.

کریمی با بیان اینکه کلیه اجلاسیه ها مخاطب خاص دارند و به دلیل غنی شدن فعالیت ها و ماندگاری آنها کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده گفت: در ذیل هر اجلاسیه بیش از صدها برنامه فرهنگی برگزار شده و مخاطب های مختلفی را درگیر به خود کرده اند و اجلاسیه ها صرف برگزاری یک مراسم معمولی نیستند بلکه کار کاملا تبیینی است.

وی با تأکید بر اینکه تأسیس قرارگاه حضرت امام(ره) با هدف استمرار کار تبیینی کنگره انجام شده افزود: یکی از کارویژه های این قرارگاه برگزاری اردوهای هفت اقلیم است که سایر استان ها از این ظرفیت استفاده می کنند و امروز بیش از 1200 استاد دانشگاه این مسیر را طی کرده اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان با بیان اینکه از کلیه مردم و به خصوص مداحان اهل بیت انتظار داریم که در کنگره شهدا به اندازه توان خود پای کار بیایند خاطر نشان کرد: تجلیل از شهدا و خانواده های آنها باید مردمی باشد چراکه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و ما این موضوع را از همه مردم استان انتظار داریم

انتهای پیام/ 

 

 

ارسال نظرات