مداح برجسته استان گفت: امروز همه و به خصوص پیشکسوتان وظیفه دارند این جریان مذهبی که نیاز آن به شدت احساس می شود را در جامعه تشکیل دهند.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۱۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

به گزارش سرویس مداحان خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  علیرضا مرادی در همایش طلایه داران محرم با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم جامعه مداحی ابتدا باید شناسایی آفت ها باشد گفت: این یک ضرورت است چراکه تا آفت ها شناسایی نشوند قطعا نمی توانیم در جهت رفع آنها اقدامی انجام دهیم و امروز به دلیل اینکه بتوانیم بر روی نسل جدید اثرگذاری داشته باشیم باید کلیه آفات را از میانم برداریم.

وی استفاده از تجربیات مداحان پیشکسوت دوران دفاع مقدس را ضرورتی مهم خواند و افزود: جامعه مداحی چه قبل از انقلاب و چه در دروان دفاع مقدس زحمات زیادی انجام داد و لذا باید از مداحان ارزشمندی که در آن دوران خوب درخشیدند باید بهره کافی را ببریم.

مداح پیشکسوت استان مرکزی داشتن روحیه معنویت رزمندگان را مهمترین عامل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: بخشی از این روحیه معنوی توسط مداحان انقلابی در جوانان ایجاد شده که باید قابل توجه باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید خروجی های مراسمات مذهبی محسن حججی ها باشد افزود: تربیت نیروهای انقلابی و دلسوز که از دل نسل جدید باید اتفاق بیفتد را نباید فراموش کرد و می توان از ظرفیت های گسترده محفل هیهات در این جهت استفاده کرد.

وی با انتقاد از کسانی که در مراسمات خود از تحریکات مذهبی استفاده می کنند گفت: متأسفانه برخی از کلمات و اصطلاحات اغراق آمیز که برخی به کار می برند مناسب مراسمات مذهبی نیست و حتی برخی از جملات غیر قابل فهم می توانند آسیب های جدی وارد کنند و لذا مداحان عزیز باید بر روی محتوا بیشتر توجه داشته باشند.

مرادی تشکیل جریان سازی درست مداحی را از مهمترین اولویت های جامعه مداحی دانست و افزود: امروز همه و به خصوص پیشکسوتان وظیفه دارند این جریان مذهبی که نیاز آن به شدت احساس می شود را در جامعه تشکیل دهند.

مداح برجسته استان با بیان اینکه همه باید عاقبت بخیری را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم بیان داشت: جریان عاشورا یک درس بزرگ است چراکه اگر کارهایمان خروجی و نتیجه موثری نداشته باشد خدای ناکرده عمرمان را تباه کرده ایم و لذا اینجاست که عاقبت بخیری اهمیت پیدا می کند.

 

ارسال نظرات