یک کارشناس مذهبی گفت: شهدای انقلاب اسلامی ما را به شهدای کربلا متصل می کنند و امروز باید خروجی مراسمات مذهبی ها شهید حسن باقری ها و شهید حججی ها باشد.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۱۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الااسلام جوشقانیان در همایش طلایه داران محرم با اشاره به اینکه احیای امر اهل بیت از بارز ترین مصادیق آن مجالس روضه و عزاداری است گفت: در آستانه ماه محرم باید توجه از این ظرفیت عظیم برای مدح و ستایش اهل بیت را توجه داشته باشیم و هدف این مراسمات تنها در جهت رضایت اهل بیت(ع) به کار گیری شود.

وی توجه مداحان به توسل عمیق به اهل بیت(ع) را ضرورتی مهم خواند و افزود: مظلومیت ها و پیام های اهل بیت باید در محتوای مداحان مورد استفاده قرار گیرد چراکه ما همه چیزمان را از وجود نورانی اهل بیت عصمت و طهارت داریم.

کارشناس مذهبی  با تأکید بر اینکه واقف بودن به زیارت عاشورا اثرات مهمی را در مراسمات دارد گفت: شهدای انقلاب اسلامی همگی در مکتب زیارت عاشورا رشد کرده اند و این نشان می دهد اگر کار عمیق می خواهیم انجام دهیم تاوجه به سیره و مکتب امام حسین(ع) را نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه باورهای قلبی مداحان باید با باورهای قلبی امام زمان(عج) یکی باشد افزود: همچنین رفتارهای ما برگرفته از سیره اهل بیت باشد تا بتوانیم مدح این بزرگواران را به نحوی شایسته انجام دهیم.

حجت الااسلام جوشقانیان توجه به ایمان و عمل صالح را از مهمترین توصیه های قرآن دانست و ادامه داد: دشمن امروز به دنبال گرفتن نقطه ضعف است و ما باید مراقب باشیم که گفتارمان با اعمالمان یکی باشد تا اثرگذاری آن بیشتر شود.

وی توجه به مطالب معتبر در مقتل خوانی را مهم و ضروری دانست و افزود: مقتل خوانی غیر معتبر می تواند آسیب های جدی به مراسمات و اعتقادات وارد کند چراکه دشمن با انحرافات سعی می کند که مراسمات را از ریل اصلی خود جدا سازد.

کارشناس مذهبی در این خصوص ادامه داد: آنچیزی که دشمن در صحنه عاشورا از قمر بنی هاشم به شدت ترسانده بود صولت حیدری و هیبت علوی بود که ما باید این موضوع را در محتویاتمان توجه داشته باشیم و خدای ناکرده از موضع ضعف سخن نگوییم.

وی توجه به مسجد محوری مراسمات مذهبی در گام دوم انقلاب را از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: شهدا بهانه های مناسبی برای تأثیر گذاری عمیق بر روی جوانان ما هستند چراکه آنها علی اکبرهای امام خمینی(ره) بودند و باید در مراسمات از این سرمایه های ارزشمند استفاده کنیم.

حجت الااسلام جوشقانیان در این خصوص تصریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی ما را به شهدای کربلا متصل می کنند و امروز باید خروجی مراسمات مذهبی ها شهید حسن باقری ها و شهید حججی ها باشد.

وی شهدای مدافع حرم را از مظلوم ترین شهدا دانست و گفت: آنها در اوج مظلومیت مقتدرانه از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند و این مظلومیت در محتویات ما باید تبیین شود تا بتواند اثر گذاری مناسبی برای نسل جوان داشته باشد.

کارشناس مذهبی در پایان خاطر نشان کرد: آنچیزی که امروز باید برای همه به عنوان رفتار محوری باشد این است که راه شهدا با قدرت ادامه پیدا کند چرا که این راه راهگشای تمام مشکلات حال و آینده خواهد بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات