فیلم چند دقیقه ای از مراسم خاکسپاری غیر متعارف که در یک آرامستان اطراف تهران چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می شود مربوط به بهشت زهرا(س) تهران نیست.
کد خبر: ۹۱۶۸۹۰۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶

 به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در همان نگاه اول و با تامل و توجه به فضاهای موجود، تصاویر قبور، مکان و علامت ها به راحتی میتوان فهمید که این فیلم  به هیچ وجه مربوط به بهشت زهرای تهران نبوده با وجودی که بهشت زهرا ۷۵۰ هکتار وسعت و قریب به یک میلیون و پانصد هزار سنگ قبر دارد، فیلم منتشره مربوط به یکی از گورستان های شهر های اطراف تهران است

 فارغ از اينكه ، برگزاری این چنین مراسمی در هر کجا و با هر شکلی که باشد خاکسپاری غیر متعارف محسوب ميگردد، ليكن بايستي جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه مطالعات اجتماعي و فرهنگي به اين موضوع بپردازند كه دلايل و ريشه هاي اقبال و علاقه برخی از مردم به برگزاري چنين مراسمهاي ساختار شكنانه در چيست؟

.( در این مراسم یک مجری خانم اشعاری را می خواند مبنی براینکه متوفی گفته است بر سر مزار من گریه نکنید شادی کنید دست بزنید و... و حاضران دست می زنند و اظهار شادی می کنند، بانوان کل می کشند و نوازندگان نیز می نوازند.)

ارسال نظرات