با افتتاح چندین پروژه کشاورزی، کام روستائیان شهرستان ری شیرین شد

خبرگزاری بسیج: ۶ پروژه عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان ری در روستاهای شهرستان ری به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۹۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹

طرح آبیاری تحت فشار(قطره ای اتیپ) شرکت دوستان زرین دشت با مساحت ۳۹ و نیم هکتار و با اعتبار هشت میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال در جاده چرمشهر بخش فشافویه ری به بهره‌برداری رسید که کمک بلاعوض دولت در اجرای این طرح پنج میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال و سهم بهره‌بردار نیز سه میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال است.

این اراضی با اشتغال مستقیم ۱۰ نفر به کشت پسته و ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است که با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری سالانه در حدود ۱۷۸ هزار متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

فاز اول آسفالت و جدول‌گذاری معابر اصلی شهرک صنفی عشق آباد واقع در بخش قلعه نو شهرستان ری به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از محل ۶۵ درصد خودیاری و ۳۵ درصد اعتبارات حریم نیز از دیگر طرح‌هایی بود که دولت به بهره برداری رسید.

شهرک صنفی عشق آباد در زمینی به مساحت ۸۵ هزار متر مربع احداث شده و دارای ۱۸۰ واحد تولیدی است که در حال حاضر ۱۴۵ واحد با اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ مشغول به کار می باشند.

کتابخانه عمومی روستای تورقوز آباد بخش کهریزک به نام رسول اکرم(ص) از دیگر طرح هایی بود که امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت در شهرستان ری به بهره برداری رسید، این کتابخانه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۸۰ متر مربع با اعتبار چهار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال احداث شده است که ۷۲۰ میلیون ریال از اعتبار این کتابخانه صرف تجهیز و خرید کتاب شده است.

کتابخانه رسول اکرم(ص) دارای سالن مطالعه، بخش ویژه کودک و نوجوان، نشریات، صندوق اصلی و بخش امانات است که هم اکنون دارای ۱۷۴ عضو زن و ۸۶ عضو مرد است، هفت هزار و ۲۶۵ جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه برای استفاده عموم موجود است که از این میزان ۲ هزار و ۲۸۴ جلد آن مخصوص کودکان و نوجوانان است.

همچنین میدان ابن سینا روستای دهنو از توابع بخش کهریزک با اعتبار ۳۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید، این میدان دارای تندیس ابوعلی سینا، سکو و محوطه چمن است که در ابتدای ورودی روستای دهنو قرار گرفته است.

/

ارسال نظرات