خبرهای داغ:
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر:
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، گفت: این هدف جز با توسعه زیرساخت‌ها مهیا نمی‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۶۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، قدرت الله ولدی در سومین روز از هفته دولت در آئین افتتاح طرح توسعه زیرساخت گردشگری روستای هدف گردشگری مانیزان در بخش مرکزی ملایر که با اعتبار 7 میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت‌های گردشگری اولویتی مهم است که می‌تواند توسعه گردشگری را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: این هدف جز با توسعه زیرساخت‌ها مهیا نمی‌شود.

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاها تاکید کرد و گفت: مانیزان یکی از روستاهای هدف گردشگری ملایر است که حدود یک دهه پذیرای گردشگران در جشنواره شیره‌پزی سنتی است.

وی تاکید کرد: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توسعه خانه‌های بوم گردی نیز از اولویت‌های این شهرستان است که مصمم به اجرای آن هستیم.

ولدی با اشاره به وجود دو خانه بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری مانیزان از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد: نسبت به معماری سنتی و ساماندهی برخی منازل روستای مانیزان که در مسیر جشنواره تخریب شده است، با همکاری بنیاد مسکن اقدام شود.

وی خواستار حفظ بافت سنتی روستا با اجرای معماری سنتی و زیبا شد و ادامه داد: هر سال شمار ورود گردشگران به ملایر باید افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات