خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از بهره‌برداری ۶۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۸۲ میلیاردریال طی هفته دولت در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۴۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

بهره‌برداری از۶۰ پروژه کشاورزی طی هفته دولت در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، منصور رضوانی‌جلال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته دولت ۶۰ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۲۸۲ میلیارد ریال در استان همدان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: این پروژه‌ها ۳۳۹ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت بیشتر در حوزه‌های آب و خاک و دام است به پروژه های افتتاح شده در هفته جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی سال جاری نیز ۸۲ پروژه با ۷۲ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه در مجموع از ابتدای سال جاری یک‌هزار میلیارد تومان پروژه در بخش کشاورزی در استان همدان تکمیل و بهره‌برداری شده است، گفت: در هفته دولت تعدادی پروژه نیز در نقاط مختلف استان همدان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: یک گلخانه ۱۴ تا ۱۵ هکتاری در نهاوند کلنگ‌زنی خواهد شد و یک مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۶۸ هکتار نیز در ملایر بهره‌برداری می شود که در غرب کشور بی‌نظیر است.

رضوانی‌جلال در ادامه با تاکید بر اینکه باید به محصولاتی که برند استان همدان محسوب می شوند توجه بیشتری داشت، گفت: در سند راهبردی ۳ ساله استان همدان به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شده و گسترش تولید دانه‌های روغنی و توسعه گلخانه‌ها در برنامه است.

وی با بیان اینکه باید سالانه ۷۰ هکتار و در سه سال ۲۰۰ هکتار گلخانه در استان همدان ایجاد شود افزود: در تویسرکان نیز باید پیوندک‌های جدیدی برای گردو ایجاد شود و در تولید کانال‌های آبیاری و مرمت قنوات نیز اقداماتی براساس سند توسعه استان انجام شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه انگور ملایر ثبت جهانی شده است، افزود: ثبت جهانی گردو و سیر نیز در برنامه است و در صورت ثبت جهانی گردو همدان تنها استانی در جهان است که دو ثبت جهانی در بخش کشاورزی دارد.

وی به خرید گندم کشاورزان نیز اشاره کرد وبا بیان اینکه تاکنون حدود ۴۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان استان همدان خریداری شده است، گفت: ۴۵۰ میلیاردتومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده و ۲۴۰ میلیاردتومان آن باقی مانده است.

رضوانی جلال به خرید کلزا نیز اشاره کرد و گفت: نزدیک ۶ هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری و تمام پول آن به کشاورزان پرداخت شده و در این زمینه مطالبه ای وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات