خبرهای داغ:
درمراسمی با حضور استاندار قزوین یک طرح آب و خاک در شهرستان آوج افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۴۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، نصرت اله علیرضایی فرماندار آوج، مسوولین استانی و شهرستانی پروژه آبیاری کم فشار در روستای قمیشلو از توابع بخش آبگرم این شهرستان افتتاح شد.

طرح سامانه آبیاری کم فشار در سطح 260 هکتار از اراضی گندم، جو و ذرت این شهرستان اجرا شده است .
برای اجرای این طرح میلیاردن ریال هزینه شده است که از این میزان 11میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات سال 96 و یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل خودیاری تامین شده است.

گفتنی است طرح سامانه نوین آبیاری اراضی طرح عمومی روستای قمشلو از نوع کم فشار در سطح 260هکتار، با استفاده از حقابه از چهار حلقه چاه آب کشاورزی مجاز تامین می شود که لوله های پلی اتیلن و کلیه لوازم و تجهیزات بکاررفته در طرح نیز از شرکت های داخلی مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است.

با اجرای این طرح علاوه بر بهبود کمی وکیفی محصول ،کاهش مصرف سموم، کود شمیایی و استهلاک ماشین آلات ، میزان 500 هزار مترمکعب آب صرفه جوئی خواهد شد.

همچنین اجرای این طرح علاوه بر تداوم تولید و تثبیت اشتغال زمینه اشتغال غیرمستقیم برای 25 نفر در در منطقه را فراهم می کند .

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها