خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: شعار سال رونق تولید است و زمانی این شعار محقق می شود که واحد های صنعتی و تولیدی فعال باشند، به همین خاطر لازم است که برخی قوانین بانکی و غیر بانکی مرتبط با امر اشتغال، صنعت و تولید همسو با شعار رونق تولید اصلاح شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۳۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کمک کار دستگاه های اجرایی و اقتصادی است و از اهتمام ویژه اعضای این ستاد برای کمک به بخش صنعت و تولید با هدف تحقق شعار سال قدردانی می کنم زیرا همه دستگاه های عضو این ستاد دلسوزانه و با نیات خیرخواهانه برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و صنعتگران حضور می یابند و تلاشی مضاعف دارند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در دیدار اخیر خود با اعضاء هیات دولت تاکید فراوان داشتند که همه باید به دولت که وظیفه سنگینی در مدیریت بخش های مختلف کشور و جامعه دارد، کمک کنند و ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری با همین نگاه فعالیت می کند تا بتواند در بخش هایی که دولت دچار بن بست و یا چالش هایی شده است بخصوص بخش صنعت و تولید، با نگاهی فرا قانونی و در جهت حل مشکلات و گره گشایی ورود پیدا کند.


رییس کل دادگستری قزوین بیان داشت: باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی دشمن قرار داریم زیرا در طی این 40 سال پیروزی انقلاب در تمامی جنگ های امنیتی، نظامی و سیاسی شکست خورده است و امروز امید به پیروزی در جنگ اقتصادی دارد و در رسیدن به اهداف شوم و خصمانه خود از هیچ کوشش و توطئه ای دریغ نمی کند.


مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه همه ما به منزله اعضای یک جسم هستیم و باید هماهنگ عمل کنیم، تاکید کرد: بدون شک راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای اقتصاد مقاومتی است و همه دستگاه ها و نهادها باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند تا از این جنگ دشمن نیز به سلامت عبور کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه خاطرنشان کرد: پایه اصلی اقتصاد در دنیا بانک ها هستند و اگر حمایت های آنان از حوزه اقتصاد، صنعت و تولید نباشد با مشکلات متعددی مواجه خواهیم بود از این رو نقش بانک ها در گردش چرخ اقتصاد بسیار اساسی است.


رییس ستاد اقتصادی مقاومتی استان قزوین اظهار داشت: هدف اصلی قوانین بانک ها کمک به مردم، صنعتگران و تولیدکنندگان بوده است و آنان حق دارند که مطالبات خود را پیگیری کنند، اما امروز کشور در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارد و دشمنان نظام چرخه اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده اند و بخش صنعت با مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه، فروش تولیدات، هزینه های سنگین تولید و... مواجه است که باید به آنان کمک شود و عمده مشکلات واحد های تعطیل و نیمه فعال بحث مطالبات بانکی و جرائم تسهیلات دریافتی است.


این مقام قضایی استان تصریح کرد: شعار سال رونق تولید است و زمانی این شعار محقق می شود که واحد های صنعتی و تولیدی فعال باشند، به همین خاطر لازم است که برخی قوانین بانکی و غیر بانکی مرتبط با امر اشتغال، صنعت و تولید همسو با شعار رونق تولید اصلاح شود و بانک ها اجازه و فرصت دهند که شرکت ها با فعالیت خود مطالباتشان را پرداخت کنند نه اینکه با فروش شرکت ها، توقیف دستگاه ها، تولیدات و مواد اولیه و تعطیلی آنها به مطالباتشان برسند.


رییس کل دادگستری قزوین افزود: بر اعطاء تسهیلات در حوزه صنعت باید نظارت دقیق شود و باید کمک ها و تسهیلات در جایی هزینه شود که به چرخه صنعت کمک کند نه اینکه پرداخت ها گاها با فشار های سیاسی و جناحی انجام شود و نتیجه ای را در جهت حمایت از تولید در پی نداشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش هایی که این ستاد دارد و با همه تحریم ها و توطئه های دشمن، در استان قزوین که یکی از قطب های صنعتی کشور است هیچ واحد صنعتی تعطیل نشود و بتوانیم شرکت های نیمه فعال را نیز به چرخه تولید باز گردانیم که لازم است در جهت رسیدن به این هدف مهم همه دستگاه ها و نهادها به میدان بیایند.
گفتنی است در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین مسائل و مشکلات چند واحد صنعتی از جمله شرکت های کنتورسازی، آذر تاک، تک پرس، برکت شال و واحد لبنی و پروتئینی سحر با حضور مدیران عامل برخی شرکت ها و نماینده بانک ها مورد بررسی قرار گرفت.

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها