سردار سرتیپ پاسدارمحمد حسین رجبی ، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید منصور بیاتیان پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۱۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سرتیپ پاسدارمحمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید منصور بیاتیان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت سردار رجبی به شرح ذیل است:


بسم رب شهدا و صدیقین
شهدا دلاورانی هستند که حصار جهالت و گمراهی را دریدند و شعاع خورشید هدایت را به دورترین نقاط عالم رساندند (مقام معظم رهبری)


پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

اینجانب سالگرد شهادت شهید سید منصور بیاتیان آن پاسدار سرافراز میدان‌های جهاد و شهادت و مجاهد عرصه‌های نبرد را تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و محشور شدن با امام شهیدان را مسئلت داشته و برای بازماندگان آن شهید صبر و اجر وافر را خواستارم.


سرتیپ دوم پاسدارمحمد حسین رجبی
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان


براساس این گزارش، شهید سیدمنصور بیاتیان در سال ۱۳۲۷ در روستای دارغیاث خسروآباد از توابع شهرستان بیجار زاده شد. در سال ۱۳۳۴ به مدرسه رفت. تا پایان سال چهارم مقطع ابتدایی درس خواند. در سال‌های نوجوانی پدربزرگوار خود را از دست داد و سرپرستی خانواده را به عهده گرفت. اندکی بعد از آن ازدواج کرد که ثمره‌ی آن پیوند، ۲ فرزند پسر و ۱ فرزند دختر می‌باشد. در سال ۱۳۴۷ به خدمت سربازی رفت. وقتی که نهضت اسلامی حضرت امام (ره) اوج گرفت به حامیان آن نهضت پیوست و ضمن شرکت در کلیه‌ی فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم منفور پهلوی به آگاه‌سازی مردم منطقه پرداخت. پس از آنکه این نهضت بزرگ به پیروزی رسید به عضویت کمیته انقلاب اسلامی شهرستان بیجار درآمد. در سال ۱۳۵۸ با همکاری چند نفر از برادران دیگر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در آن شهرستان بنیان نهاد و خود نیز به جمع نیرو‌های آن سپاه پیوست. بعد از مدتی فرمانده‌ی عملیات سپاه بیجار شد. در سال ۱۳۶۱ به سپاه سردشت رفت و چند ماه در آنجا ماند. در پی آن فرماندهی اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز را پذیرفت و نزدیک به ۳ سال در آن سمت به فعالیت پرداخت. در تاریخ ۴/۶/۶۳ طی یک درگیری با نیرو‌های ضدانقلاب در روستای آیچی سقز از ناحیه‌ی چپ سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. از شهید بیاتیان یک نسخه وصیت‌نامه به جا مانده است و مزار مطهر شهید در گلزار شهدای شهرستان بیجار می‌باشد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات