خبرهای داغ:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه از غدیر به عنوان شناسنامه و هویت اصلی شیعه یادکرد و گفت: مهمترین پیام این واقعه بزرگ حفظ ولایت است
کد خبر: ۹۱۶۸۶۵۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه در خصوص واقعه شکوهمند غدیر با اشاره به اینکه عید غدیر ادامه رسالت رسول خدا (ص) می‌باشد گفت: بعد از پیامبر باید فردی برای سرپرستی و تبلیغ رسالت تعیین میشد چرا که تعیین جانشین در مکاتب آسمانی همواره از سوی خدا و بر زبان فرستاده خداوند اعلام شده است.
وی ادامه داد: عیدگرفتن و شاد بودن لازم است، اما باید آگاه باشیم کاری نکنیم که دشمنان به واسطه این اعیاد علیه اسلام سوء استفاده کنند. زنده نگه داشتن شعائر الهی رسالتی است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم (ص) بر آن تاکید داشته اند و در تاریخ اسلام غدیر و امامت به اندازه روز مبعث اهمیت دارد، زیرا غدیر امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با بیان اینکه دینی که ولایت و سرپرست نداشته باشد یک دین ناقص است و نعمت ما با ولایت کامل می‌شود بیان کرد: خداوند از دینی راضی است که در آن ولایت باشد و غدیر تجلی گاه امامت و ولایت است و همه معصومین (ع) نسبت به گرامیداشت غدیر اهتمام داشتند و ما نیز باید همانند آن‌ها این عیدرا گرامی بداریم. چنانچه در روایت آمده که امام رضا (ع) در این روز افطار و اطعام می‌دادند و برای اهل خانه هدیه تهیه می‌کردند و اقامت سه روزه پیامبر اکرم (ص) در صحرای غدیر برای بیعت با مردم گواه عظمت این روزاست و به همین دلیل این عید را عید اکبر می‌نامند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به اینکه غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعه است تصریح کرد: مهمترین پیام این واقعه بزرگ حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه است و غدیر عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری است و همه چالش‌ها و بحران‌ها و فتنه‌ها در جهان اسلام فقط در سایه تفکر غدیر رفع خواهد شد و بسیاری از مشکلات به وجود آمده در دنیای اسلام، به خاطر عدم درک درست از جایگاه ولایت است. مسئله غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به یک وحدت و همبستگی پایدار است.
حجت الاسلام محمدی افزود: دشمنان در صدد ایجاد اختلاف، تفرقه و شکاف در بین امت اسلامی هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد. شناخت درست و کسب معرفت نسبت به سیره و سبک زندگی حضرت علی علیه السلام مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد همان مقدار که به مسئله عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخته شده است، باید در مورد غدیر هم این مسئله جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها