بزرگترین عبرت و درس های عاشورا در کلام آیت الله محمدی ری شهری؛

انقلاب الجزایر از مساجد آغاز شد، اما با استحاله فرهنگی استکبار، دیگر صدای اذان در رادیوی الجزایر شنیده نمی شود

خبرگزاری بسیج: آیت الله محمد محمدی ری شهری، بزرگترین عبرت و درس عاشورا را تبعیت از ولایت و هوشیاری مردم در برابر توطئه گران علیه نظام مقدس اسلامی دانست.
کد خبر: ۹۱۶۸۶۴۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷

آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در همایش تهدیدات، آسیب ها و فرصت های عزاداری ایام محرم و صفر، در جمع فرماندهان و پرسنل سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران  اظهار داشت: استحاله فرهنگی و مقابله با فرهنگ عاشورایی و نظام های اسلامی دستور کار سرویس های جاسوسی استکبار است. وی با اشاره به اینکه انقلاب الجزایر از مساجد آغاز شد، خاطرنشان کرد: رهبر نهضت الجزایر یک عارف بود، همچنین انقلاب مردم الجزایر خیلی شبیه انقلاب اسلامی ایران بود اما استکبار ظرف مدت 50 سال طوری برنامه ریزی کرد که مردمی که به اهل بیت بسیار علاقه مند بودند استحاله فرهنگی شدند به طوری که دیگر صدای اذان در رادیوی الجزایر شنیده نمی شود و مردم این کشور زبان عربی خود را فراموش کرده و به زبان فرانسوی صحبت میکنند.

وی تاکیدکرد: خطر استحاله فرهنگی خطر جدی است و در صورتی که پیوند با ولایت گسسته شود این سرنوشت می تواند برای انقلاب ما هم رقم بخورد. مردم این کشور قدر انقلاب خود را ندانستند و از ولایت فاصله گرفتند و ضربه آن را خوردند.

وی افزود: مهم ترین پیام عاشورا برای ما و هر کسی که دلش برای نظام و شهدایی که جان خود را برای اعتلای نظام نثار کردند می سوزد، این است که عوامل اصلی انحطاط فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام چه بوده است که بعد از 50 سال از وفات پیامبر(ص) دیدگاه مردم به گونه ای عوض شد که امام حسین (ع) را به فجیع ترین وضع به شهادت رساندند.

  آیت الله ری شهری، تصریح کرد: پیام عاشورا این است که نقش خواص و نخبگان جامعه در انحراف فرهنگی و سیاسی بسیار مهم و حساس است. خیانت خواص و نخبگان و پیروی کورکورانه عوام سب شد که در طول 50 سال دید سیاسی  مردم به سادگی عوض شود.

وی ادامه داد: در فراز هایی از زیارت عاشورا هم چندین بار می خوانیم که لعنت بر کسانی که اساس این کار و ظلم را گذاشتند و آنها نخبگان و خواصی بودند که زمینه تحول فرهنگی را بوجود آوردند. امام خمینی (ره) نیز در تاریخ یکم شهریور ماه در نامه ای خطاب به آقای منتظری می نویسند تاریخ اسلام پر از خیانت بزرگانش به اسلام است  تا آنجا که می فرمایند: از خدا می خواهم پدر پیر مردم عزیز را صبر و تحمل عطا فرماید و از دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت را نچشد.

وی افزود: هشدار نسبت به دنیا طلبی از دیگر عبرت های عاشورا است. در فلسفه قیام امام حسین(ع) آنجا که ایشان را شهید کردند کسانی هستند که دنیا و آخرت خود را به کمترین قیمت فروختند.

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با تاکید بر اینکه اکنون میزان رهبری است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تبیین قیام عاشورا می فرمایند: هدف امام حسین(ع) این است که مردم را از جهالت نجات دهد، هدف همه انبیاء هم مبارزه با جهل بوده است. نقش فرهنگ عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی را نیز نباید انکار کرد. به گفته رهبر معظم انقلاب، امام حسین(ع) امروز می تواند همه ملت ها را نجات دهد به شرط آنکه با تحریف چهره او مخدوش نشود.

وی با آسیب شناسی مجالس عزاداری امام حسین(ع) گفت: نقشه دشمن این است که عزاداری محرم و اهل بیت را تحریف کند که این برنامه را به دو روش تحریف محتوا و تحریف شکل عزاداری اجرا میکند.

هدف عاشورا خیلی بلند و زمینه سازی برای حکومت اسلام و پیروزی خون بر شمشیر و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است. عزاداری ها هم باید در همین راستا باشد اینکه برای کشته شدن امام حسین به هر قیمتی عزاداری کنیم و اشک بریزیم که ثواب ببریم و گناهان ما آمرزیده شود هدف آ« تخریب محتوایی است در حالی که امام حسین(ع) قیام کرد که ملت ها را نجات دهد لذا عزاداری ما باید هدف دار باشد.

آیت الله ری شهری، دروغ پردازی در نوحه خوانی ها و غلو کردن ها را از آفات عزاداری محرم خوانده و گفت: آیت الله شهید مطهری در آن زمان گفت: با گردآوری روضه های دروغ در مورد امام حسین (ع) می توان چندین جلد کتاب 500 صفحه ای منتشر کرد.

وی افزود: قمه زنی، یک نوع بدعت در عزاداری امام حسین(ع) است. بسیاری از جوانانی که  قمه زنی می کنند، از روی عشق و علاقه به ابا عبدالله اینکار را انجام می دهند و کسانی که آنها را به این کار هدایت و تشویق می کنند نمی شناسند پشت این ماجرا کسانی هستند که هدف دار و به منظور تخریب و تحریف این واقعه عظیم سرمایه گذاری و حرکت می کنند. باید بدون کمترین اصطکاک با مردم که ریزش نداشته باشیم، کار فرهنگی در این زمینه انجام دهیم و سرشاخه ها را به مردم معرفی و آنها را توجیه کنیم. آستان مقدس حضرت عبدالظیم (ع) نیز شعبه ای از کربلاست؛ باید تلاش کنیم پیاده روی بزرگ جاماندگان اربعین در تهران را هر چه بهتر و آبرومندانه تر برگزار کنیم که این کار کار شایسته ای است.  

  همایش تهدیدات، آسیب ها و فرصت های عزاداری ایام محرم و صفر،  با حضور ائمه جمعه شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام ملکوتی دادستان شهرستان ری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، فرمانداران، فرماندهان، مسئولان، بسیجیان و اقشار مختلف در سالن شهید جنگروی ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار