درخواست کارگران از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات شرکت هپکو/استاندار مرکزی:بخشی از معوقات کارگران هپکو در هفته دولت پرداخت می شود

استاندار مرکزی گفت: قول می‌دهم در هفته جاری حقوق تیرماه و تا پایان شهریور حقوق مرداد و شهریور کارگران شرکت هپکو پرداخت شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۹۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ صبح امروز کارگران شرکت هپکو در اعتراض به عدم پرداخت حقوق های معوقه خود به خیابان های مرکز شهر اراک آمدند و در میدان های شورا، شهدا و مقابل دفتر نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع که تا ظهر طول کشید کارگران با در دست داشتن پلاکاردی از رئیس جمهور، تعیین تکلیف نهایی مدیریت و سهامداری این شرکت پس از پنج سال بلاتکلیفی و از رئیس قوه قضائیه ورود به پرونده چگونگی واگذاری های ناموفق توسط سازمان خصوصی سازی را خواستار بودند.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی که به مناسبت هفته دولت در شهرستان خمین به سر می برد در واکنش به اعتراض خیابانی کارگران هپکو در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه تا امروز کارگران شرکت هپکو کمتر از دو ماه حقوق طلبکار هستند گفت: تلاش‌های زیادی در حال انجام است تا این معوقات پرداخت شود.

آقازاده با تاکید بر اینکه در طول یک ماه اخیر همه توان را به کار بستیم که مشکل هپکو حل شود، تصریح کرد: در این راستا نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتم که پیرو نامه وزیر اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن موظف به بررسی و اظهار نظر در این خصوص شدند.

وی ضمن بیان اینکه تصمیمات خوبی در مورد هپکو طی دو ماه آینده خواهیم داشت، عنوان کرد: در خصوص وضعیت هپکو پیشنهاداتی مطرح است، اما هنوز قطعی نشده و در حال حاضر موضوع پرداخت حقوق و تولید، برای هپکو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: امروز با موافقت هیأت مدیره بانک ملی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شرکت هپکو پرداخت می‌شود و از طرفی مدیریت هپکو اعلام کرده که چند دستگاه آماده فروش دارد و بر این اساس قول می‌دهم ظرف هفته دولت حقوق تیرماه و تا پایان شهریور حقوق مرداد و شهریور را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات