مدیر حوزه های علمیه استان زنجان گفت: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف خود، همواره تلاش می کنند مساجد را خلوت کرده و این مکان ها را از وجود آبادگران و فعالان امر مساجد خالی کنند.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۴۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛به همت سپاه ناحیه زنجان و همزمان با روز جهانی مسجد ، مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان برتر مساجد شهرستان زنجان  در مسجد امام حسین (ع) زنجان برگزار شد .

حجت الاسلام جواد جعفری؛ مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به آیه 18 سوره توبه گفت: خداوند در این آیه شرایط کسانی که می توانند مسجد را آباد کنند مورد توجه قرار دادند؛ اگر ما به دنبال داشتن مساجد آباد هستیم باید این صفات را در خود ایجاد کنیم؛ که یکی از این شرایط داشتن ایمان راسخ است.

وی با بیان اینکه مساجد، محلی برای رزم و دفاع در برابر دشمنان است و به همین خاطر نیز دشمنان قرآن و دین از مساجد به جهت بصیرت افزایی و آگاه سازی ترس و واهمه دارند، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف خود، همواره تلاش می کنند مساجد را خلوت کرده و این مکان ها را از وجود آبادگران و فعالان امر مساجد خالی کنند.

حجت الاسلام جعفری به خواص و ظرفیت های بسیار بالای مساجد در آگاهی بخشی به مردم اشاره و با بیان اینکه تمام نهضت اباعبدالله الحسین (ع) یک حرکت عبادی - سیاسی بود، افزود: مسجد فقط محل عبادت و اقامه نماز نیست بلکه افراد را به تفکر و اندیشه وا می دارد و از طرفی نیز در این مکان فرهنگی باید هدایت سیاسی کرد اما دشمنان اسلام این را برنمی تابند.

مدیر حوزه های علمیه استان زنجان با بیان اینکه باید علاوه بر عزاداری برای امام حسین (ع) در مورد قیام آن حضرت نیز تفکر کرد، گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام سیاسی بود پس این سخن که دین و مسجد از سیاست جدا بوده غلط است.

وی در پایان افزود :باعث خجالت است که در کشور شیعه نماز صبح کمرنگ است؛ آبادگران مسجد باید به این نکات توجه کنند.

قابل ذکر است امسال به مناسبت روزجهانی مسجد و به مناسبت تجلیل از فعالان برتر مساجد شهرستان زنجان، از میان ۴۰۰ مسجد، حسینیه و بقا متبرکه، چهار باب مسجد شهری و روستایی، ۱۰ نفر امام جماعت، ۱۲ نمازگزار، ۱۵ فرمانده پایگاه، یک فعال فرهنگی مسجد، ۳۰ نفر از مدیران کانون های فرهنگی و هنری و همچنین 5 نفر از فعالان رسانه ای، بعنوان فعالان برتر مسجد و بسیج نمونه انتخاب شدند.

گفتنی است مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد داودقلی و مسجد حضرت زهرا(س) کوی اندیشه زنجان به عنوان مساجد تراز اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

ارسال نظرات