در نشست اعضا کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه شاهرود تاکید شد:
در نشست اعضای کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه شاهرود بر توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس و دغدغه نماز و تربیت اعتقادی دانش آموزان تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۳۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، پنجمین و آخرین نشست اعضای کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و مسئولین آموزش و پرورش شاهرود در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با حضور اعضای استانی و شهرستانی این کمیته، امام جمعه شاهرود، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان در مرکز فرهنگی رفاهی ۱۵ خرداد شاهرود برگزار شد.
در این نشست؛ عملکرد و فعالیت مشاورین مذهبی وائمه جماعت مدارس در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بررسی و برنامه‌های سال آینده این کمیته نیز اعلام شد.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود در این نشست اظهار کرد: شاهرود سال موفقی را در حوزه آموزش و پرورش پشت سرگذاشت؛ میزبانی مسابقات کشوری فوتسال و والیبال دختران دانش آموز و رشد ۱۰۰% رتبه‌های کشوری دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری و نیز کسب رتبه‌های متعدد دیگر در سطح کشور توسط معلمان و دانش آموزان، تأییدی بر این توفیق می‌باشد.
وی افزود: گاهی مردم در مواجه با برخی از آسیب‌های اجتماعی می‌پرسند؛ آموزش و پرورش چه کار می‌کند؟ مردم بدانند اگر آموزش و پرورش با جدیت مسائل تربیتی و اخلاقی را دنبال نمی‌کرد، آسیب‌های اجتماعی بسیار بیشتری را مشاهده می‌کردید.
موسوی خاطرنشان کرد:ضمن استقبال از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های تربیتی جامعه مانند حوزه علمیه؛ باید مراقب باشیم نقش‌های ما در مدرسه جابجا نشود، نباید در انجام مسئولیت که در مدرسه بطور قانونی تعریف شده است موازی کاری و جابجایی صورت بگیرد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود تصریح کرد: وظیفه اصلی مشاورین مذهبی در مدارس، ساخت اعتقادی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان (خداشناسی، ولایت شناسی، حجاب و ...) می‌باشد، نقش آنان با مربیان پرورشی و تربیتی مدرسه آمیخته نشود.
وی گفت: تریبون‌های ائمه محترم جماعت می‌تواند نقش مهمی در حمایت و جلب کمک‌های خیرین -از جمله خیرین نماز- داشته باشند.
موسوی ادامه داد: مشاورین مذهبی، به استحکام و تقویت روابط دانش آموزان و نوجوانان با روحانیون به عنوان ضرورت جامعه امروز، کمک کنند.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز گفت: با همکاری حوزه‌های علمیه در پی تربیت نسلی مؤمن، حقیقت جو و نواندیش هستیم.
علی اکبر خراسانی خاطر نشان کرد: امروز باید رسانه‌ها و فضای مجازی را نیز عضوی از خانواده‌ها در نظر بگیریم آنان در تربیت فرزندان اثر مستقیم دارند.
وی ادامه داد: طلاب و مشاورین مذهبی گرامی علاوه بر تخصص حوزوی، برای فعالیت در مدارس باید با مفاهیم سیاسی، اقتصادی، احتماعی و فرهنگی نیز آشنا باشند.
خراسانی تصریح کرد: روحانیون درمدرسه از سوی دانش آموزان ارزیابی می‌شوند، تک بعدی بودن روحانیون کارکرد آنان در مدرسه را کاهش می‌دهد و مشاورین مذهبی هماهنگی و تعامل نزدیک با مدیر مدرسه داشته باشند.
معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود نیز اظهار کرد: ارزیابی‌ها و گزارش‌های حوزه از نحوه فعالیت مشاورین و ائمه جماعات مدارس، جهت برنامه ریزی، در اختیار حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی نیز قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود نیز تاکید کرد: امروز حوزه در کنار آموزش و پرورش دغدغه نماز و تربیت اعتقادی دانش آموزان را دارد و این همسویی به برکت انقلاب اسلامی است.
وی افزود:در مدرسه حرمت و شأن روحانیون رعایت شود و همکاری ایشان در مدرسه برابر با شرح وظایف تعریف شده آنان باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها