کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه رسم ابرار، انفاقی است که جامعه را از آفات اجتماعی مصون می‌کند ، گفت : احیاء سنت های الهی در گرو تأسی از سیره اهل بیت (ع) است .
کد خبر: ۹۱۶۸۵۲۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، بعد از فراگیر شدن پویش #فقط_به_عشق_علی در روزهای گذشته برای بزرگداشت عید سعید غدیر خم در کشور، این روزها حال و هوای شهرها با پویش «رسم ابرار» رنگ و بوی عبادتی از نوع کمک به محرومان گرفته است. معاونت فرهنگی سازمان بسیج در نظر دارد به مناسبت روزهای 23 تا 25 ذی حجه ایام نزول سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین و یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا ........)، طرحی با عنوان «رسم ابرار» اجرا کند.

امام جمعه مهرشهر کرج با اشاره به اینکه انفاق یکی از برجسته ترین موضوعات قرانی است درباره طرح رسم ابرارگفت: همان ابتدای سوره بقره آمده است وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ‌ به این معنا که از علائم برجسته اهل تقوا این است که در راه خدای متعال انفاق می کنند. 

حجت الاسلام یدالله رضایی افزود: در سوره الانسان، "هَلْ أَتى عَلَى الْإِنْسانِ حینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُنْ شَیْئاً مَذْکُوراً" نوعی سبک زندگی علوی، فاطمی و اهل بیتی است که ترجمان ایثارِ عینیت یافته را نشان می دهد زیرا در حالی که خودشان نیاز به طعام دارند و گرسنه هستند افطار خود را به نیازمندهای واقعی در قالب مسکین، یتیم و زندانی می دهند. 
 
وی اظهار داشت: این یک سیره قرانی و اهل بیتی است و ابراری که (إِنَّ الْأَبْرارَ یَشْرَبُونَ مِنْ کَأْسٍ کانَ مِزاجُها کافُوراً ) در سوره الانسان آمده است اهل بیت (ع) هستند اما انفاق منحصر به آنها نخواهد بود و اهل بیت (ع) تنها یک نماد، اسوه و الگو و نقشه راه هستند برای اینکه مسیر سعادت را برای پیروان خود، شیعیان و در مجموع بشریت باز کنند. 
 
امام جمعه مهرشهر کرج در خاتمه تصریح کرد: انفاق یک احساس متعالی است که در فطرت بشریت وجود دارد و باید شکوفا شود، در نتیجه اگر همانند اعتکاف به یک فرهنگ جاری و متداول تبدیل شود نقش موثری در اعتلای فرهنگ جامعه خواهد داشت زیرا هر میزان این سنت ها احیا شود جامعه را از خطرات، آفات و آسیب ها مصون نگاه می دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها