گردهمایی ذاکران آل‌الله در صومعه سرا برگزار شد+ تصاویر

گردهمایی ذاکران آل‌الله در شهرستان صومعه‌سرا برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۶۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازصومعه سرا، همزمان با نزدیک شدن ایام محرم و شهادت سیدالشهدا (ع)، گردهمایی ذاکران آل‌الله و پیرغلامان آستان اهل‌بیت در حسینیه سپاه ناحیه صومعه‌سرا برگزارشد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم به جایگاه فرهنگ مداحی و مسئولیت سنگین مداحان اشاره کرد و اظهار داشت: مداحان با عقاید و اعتقادات مردم در ارتباط هستند و باید با اطلاع دقیق و مستند و اشعار سنگین و در شان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مداحی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا مطهری با بیان اینکه ذاکران جوان باید از تجارت پیشکسوتان عرصه مداحی بهره ببرند گفت: بیان مطالبی که پایه و اساس دینی و عقلی ندارند کاری اشتباه و نادرست است که سبب نارضایتی مردم نیز می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اقداماتی که با شان اهل‌بیت تناقض دارد خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی باید مروج فرهنگ صحیح عزاداری باشند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم ترویج معارف انقلابی در مراسمات عزاداری تصریح کرد: مداحان در تحقق مطالبات رهبری نقش مهمی دارند.

سرهنگ سید حسن حسینی خاطرنشان کرد: هدف گام دوم انقلاب عزتمندی است و این عزت را می‌توان با الگو گرفتن از فرهنگ عاشورا کسب کرد.

دراین همایش از چهار پیرغلام اهل‌بیت که سال‌ها در مدح خاندان آل‌الله نوحه‌سرایی کردند تجلیل به عمل آمد.
 


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار