در جمع فعالان دانشگاهی استان عنوان شد:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر انسان خودسازی نکرده باشد بعید نیست که در برابر حق بایستد.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۴۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش سرویس دانشجویی خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین عباسی در جمع فعالین دانشگاهی گفت: انحراف اسلام از جایگاه فعلی خودش به این دلیل است که آن افرادی که ولایت امام علی را پذیرفتند زیر قول و بیعت خود زدند.

عباسی در ادامه از نفوذ در قبایل اوس و خزرج گفت و ادامه داد: با اینکه همه می دانستند پیامبر اسلام به حق است و بشارت پیامبری آن در تورات و انجیل آمده بود، ولی به دلیل از بین رفتن حاکمیتشان در بین اوس و خزرج و حسادتی که به قوم عرب داشتند، پیامبری پیامبر را نپذیرفتند. امروز هم باید مواظب باشیم عاقبت یهود را در زمان پیامبر پیدا نکنیم.

عباسی بیان داشت: اگر انسان خودسازی نکرده باشد بعید نیست که در برابر حق بایستد و این جای بسی تأمل دارد. مردم کوفه هم می دانستند امام به حق قیام کرده، ولی آنچه غلبه پیدا کرد امیال دنیوی‏شان بود که باعث شد امام خود را به شهادت برسانند. اگر مایی که امروز ادعا می کنیم منتظر امام زمان(عج) هستیم خودسازی نکنیم، به سرنوشت یهود و سایرین دچار می شویم.

وی خاطرنشان کرد: در غیبت حضرت موسی علیه السلام با اینکه تمام مردم معجزات این پیامبر را دیده بودند؛ ولی چون خودشان را آماده برای پذیرفتن حق نکرده بودند، با این همه معجزات، در چهل روز گوساله پرست شده اند.

عباسی تصریح کرد: امروز زندگی ما با زندگی ائمه اطهار چقدر تطابق دارد؟ چقدر عمل می کنیم به روایاتی که به ما رسیده؟ انسان باید به اینها نگاه کند و ببیند چقدر شیعه است. اگر انسان عمل می کند و خودساخته است باید خوشحال باشد، اگر نه باید فکری به حال خود بکند.

ارسال نظرات