خبرگزاری بسیج: رییس سازمان بسیج مداحان کشور در همایش بسیج مداحان و روز قشر جامعه مداحان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ایجاد انحراف در مجالس مذهبی هستند، تاکید کرد: امروز این موضوع وظیفه مداحان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۹۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

یوسف ارجونی در حاشیه نهمین همایش کشوری بسیج مداحان که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، گفت: هر سال همزمان با سالروز شهادت «میثم تمار»، همایش مداحان و روز قشر بسیج مداح کشور در استان های مختلف برگزار می شود؛ وی ادامه داد: تبیین شخصیت «میثم تمار» در دوره ای که همه از ترس جان خود سکوت کردند و ایشان به عنوان بلندگوی تبلیغات در برابر دشمنان اسلام ایستادند و به ذکر فضایل مولا علی(ع) پرداختند، از دیگر اهداف این همایش است و مداحان در شرایط کنونی، باید موضوع بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌های دشمنان را جدی بگیرند .

وی، شناخت اهداف دشمن در زمینه تحریفات و انحرافات برنامه های مذهبی و عزاداری ها را  ضروری دانست و اظهار داشت: مداحان باید اشعار، سبک‌ها و نوحه های مناسب را در راستای  روشنگری و بصیرت افزایی مخطبان انتخاب کنند چرا که این موضوع تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت.

  ارجونی، با اشاره به پیامدهای خرافات و بدعت گذاری در مجالس و محافل عزاداری محرم، گفت: مداحان باید نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه‌ای داشته باشند که این مهم، نیاز به روشنگری و بصیرت افزایی از سوی مداحان دارد.

رییس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به نظارت بر روی کار مداحان از سوی همه تشکل‌ها، مجموعه‌های ستایشگری و موسسه قدیم الاحسان در ایام محرم، خاطرنشان کرد: در راستای برخورد با تخلفات برخی مداحان و ذاکرانی که اقدام به دریافت دستمزدهای نجومی می کنند، کمیته‌ای در سازمان بسیج مداحان تشکیل شده و به تخلفات این افراد رسیدگی می شود.

 وی اظهار داشت: در زمینه تولید محتوا اقداماتی از جمله تهیه و توزیع اشعار مطلوب همراه با سبک‌های مناسب از سوی سازمان بسیج مداحان صورت گرفته است که نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری دارد.همچنین  دوره‌های مختلف آموزشی استانی، شهرستانی و کشوری در طول سال برای مداحان برگزار می‌شود.  

ارجونی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدود ۴۰ هزار بسیجی مداح عضو بسیج مداحان کشور هستند که ۴۰ درصد آنها بانوان و ۶۰ نیز مردان هستند. در پایان این همایش از خانواده پنج مداح شهید و پنج مداح ایثارگر تجلیل شد.

ارسال نظرات