مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: اقدام برخی از پزشکان در زمینهٔ توجه بیش از اندازه به مسائل مالی دور از تقوا پزشکی است و پزشکان باید به افراد مستضعف جامعه توجه بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۳۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن تسخیری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز پزشک در سالن اجتماعات درمانگاه امام سجاد (ع) رشت با اشاره به اینکه در روایات علم به سه به دسته تقسیم‌شده است اظهار کرد: فقه برای دین‌داری، طب برای بدن‌ها و نحو برای خوب صحبت کردن این سه قسم است.

وی با بیان اینکه هرکدام از این سه قسمت برای خودشان قواعدی دارند افزود: مردم برای کار‌های دنیا و آخرتشان به سه چیز نیاز دارند که اولی‌فقیه دانشمند و پرهیزگار، دومی امیر و فرمانروای قابل‌اطاعت و سومی پزشکی بصیر و مورد اعتماد است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه در اسلام طب جایگاه ویژه‌ای دارد گفت: بخش‌های مهم دین ما در مورد طب است و بخش مهم روایات دین ما نیز به بخش طب پرداخته است.

تسخیری با اشاره به طبابت پیامبران تصریح کرد: دانشمندان امروز به برخی از طب اسلامی پیامبران ما پی برده‌اند و یکی از آن نمونه‌ها خواص انجیر و زیتون برای درمان انسان است که چندین بار در قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه قرآن یک کتاب مختص مسائل معنوی نیست اظهار کرد: قرآن به ابعاد و بخش‌های مختلف زندگی انسان پرداخته و مسائل درون خانواده و مسائل پزشکی را نیز مطرح کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه قرآن باید هر روز تفسیر شود افزود: قرآن برای هر اصل و زمانی حرف دارد و برای دوران خاصی نیست.

تسخیری با اشاره به آمدن وظایف طبیبان در روایات گفت: در اکثر روایت‌ها به احساس مسئولیت و تعهد طبیب اشاره‌شده است.

وی با اشاره به اینکه طبیبی که درمان زخمی را رها کند شریک کسی است که زخم را بر بدن وی نشانده است افزود: دارا بودن تقوای پزشکی ازجمله خصوصیات یک طبیب باید باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه طبیب باید تمامی قوانین و مقررات پزشکی را در طبابت رعایت کند بیان کرد: هرکسی که طبابت می‌کند باید از خدا بترسد و طبیب باید خیرخواه بوده و در کار خود جدیت به خرج دهد.

تسخیری با انتقاد از برخی از پزشکان که مادیات برای آن‌ها اولویت دارد گفت: اقدام برخی از پزشکان در زمینهٔ توجه بیش از اندازه به مسائل مالی دور از تقوا پزشکی است و پزشکان باید به افراد مستضعف جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی نکات اخلاق پزشکی افزود: ایجاد آرامش در مریض ازجمله وظایف پزشک است، زیرا طبیب آرامش‌دهنده انسان‌ها است و باعث امیدواری مریض می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات