خبرهای داغ:
طرح هجرت گامی موثر در جهت تقویت روحیه دین داری و ولایت مداری جوانان و بستری مناسب و سازنده است که دانش آموزان با حضور در آن علاوه بر پر کردن اوقات فراغتشان حس کمک به دیگران و نوع دوستی را تجربه می کنند.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۵۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یکی از طرح‌های پرطرفدار بسیج سازندگی اردوهای طرح هجرت است که مختص دانش‌آموزان بوده و در تابستان وغالباً برای تعمیر و بازسازی مدارس اجرا می‌شود.

 فعالیت‌های طرح هجرت درحوزه فضاهای آموزشی است که از جمله آنها می‌توان به مرمت و زیباسازی، نقاشی و رنگ‌آمیزی محیط داخلی و بیرونی مدارس، تعمیر و بازسازی اموال و امکانات آموزشی آسیب‌ دیده و دیگر فعالیت‌های عمرانی و سازندگی اشاره کرد.

 

طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

شرکت کنندگان دراین اردوها جوانانی هستند که با انگیزه های همدلی، محبت، صمیمیت و دلدادگی به همنوع، فضایی پرهیاهوو با نشاطی را خلق می کنند تا هم حرفه ای بیاموزند و اوقات فراغت خود را به کارهای نیک پر کنند و هم انرژی های مثبت خود را در راستای نیل به اهداف و آرزوهای جوانی تقویت کنند.

لذا جامعه که همکاری، همدلی و صمیمت در راستا اجرای یک طرح این گونه موج زند، به طور قطع آن جامعه سرشار از انرژی مثبت، رو به جلو و امیدوار کننده است و آنچه که در این جامعه پویا رقم می خورد، عشق، جوانمردی و سرزندگی آن است.

محمد حسین یکه خانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند در حاشیه بازدید از اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، ضمن تشکر از دست اندرکاران اردوهای جهادی، گفت: دانش آموزان به واسطه حضور درطرح هجرت، وارد مجموعه شده و با نوع کار جهادی آشنا می شوند که برکات فراوانی همچون تقویت روحیه جهادی، کمک به هم نوع را درپی دارد و می توان از این توانمندیها در سایر بخشها نیز بهره مند شد.

طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

 وی، طرح هجرت دانش آموزی را اقدامی در راستا امور عام المنفعه و نوع دوستی دانست و افزود: یقینا با شرکت در این اردوها نوجوان نتیجه عمل خالصانه خود را می بیند و بدین واسطه آرامش خاصی بدست می آورد که باعث دسترسی به سایر چیزها می شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا روند طرح هجرت دانش آموزی را در سطح شهرستان بیش از پیش توسعه دهیم تا از برکات آن جامعه و به خصوص دانش آموزان بهرمند شوند.

یکه خانی، بسیج را پشتوانه آموزش و پرورش و ذخیره نظام و جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: بسیج، ظرفیت قوی ومردمی ارزشمندی است که در بسیاری از بخش ها همچون تحقیق وپژوهش ساخت وساز، زیبا سازی ومرمت مدارس به کمک آموزش و پرورش آمده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه ای برای آحاد جامعه است که به همگان خدمت ارائه می دهد، افزود: آموزش و پررش برای رسیدن به اهدافش نیازمند کمک همگان است لذا از اولیا خواهش دارم که آموزش و پرورش و مدرسه را بخشی از خانواده خود بدانند همچنین از دانش آموزان می خواهم مدرسه را خانه دوم خود بدانند.

کمبود فضای آموزشی عمده ترین مشکل آموزش و پرورش بیرجند است

 مدیرآموزش و پرورش شهرستان بیرجند، کمبود فضای آموزشی را عمده ترین مشکل آموزش و پرورش شهرستان بیرجند دانست و گفت: در شرایطی که سرانه فضای آموزشی کشور هفت است این رقم در بیرجند چهار است که تقریبا نصف سرانه کشور است در حالیکه رشد جمعیت در شهرستان بیرجند پنج برابراست.

  یکه خانی با بیان اینکه اولویت اصلی در آموزش و پروش ساخت مدارس است، عنوان کرد: تهیه لوازم التحریر، لباس و تامین میان وعده برای دانش آموزان حاشیه شهر و دهک های پایین جامعه که شرایط زندگی سختی دارند از دیگر اولویتهای آموزش و پرورش است که از اولیا درخواست داریم تا با کمک های خود ما را در انجام این کار خداپسندانه یاری کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم خدمات در شان عزیزانمان در مجموعه آموزش و پروش ارائه بدهیم به کمک تمام نهادها به خصوص بسیج وسایر نهادهای فرهنگی نیازمندیم چراکه ما خود را از اجزا بسیج و نظام می دانیم و امیدواریم تا بتوانیم از ظرفیت عظیم بسیج که یکی از اجزا اصلی نظام، سپاه و برخواسته از بطن مردم است در اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و دین مداری بیشترو بهتراستفاده کنیم.

طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

مالکی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده بیرجند در حاشیه بازدید از اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش آموزی از 20 تیرتا 20 شهریور ماه، گفت: در حال حاضر 3 گروه جهادی شهید برونسی، شهید همدانی و شهید مرتضی بصیری پور درسطح شهرستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه این گروهای جهادی متشکل از 10 نفراز بسیجیان هستند، افزود: مدت فعالیت هر گروه جهادی 10 روز است که یک گروه در زمینه کارهای عمرانی و دو گروه دیگر در عرصه های مرمت و زیبا سازی مدارس در سطح مدارس شهرستان مشغول فعالیت هستند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید فهمیده با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این جهادگران، افزود: ساخت مسجد در روستا شوکت آباد، دیوار چینی مسجد جواد الائمه و اتصال دو باب منزل وقفی در روستا هاونان به حسینیه روستا از جمله اقدامات عمرانی انجام شده توسط گروه جهادی شهید فایده است.

مالکی با بیان اینکه عرصه فعالیت طرح هجرت بدلیل محدودیتها و قوانین آموزش و پرورش در مدارس داخل شهروحاشیه است، ادامه داد: اگر لازم باشد اردو در خارج از شهر برگزار شود حتما شورا حوزه  همراه دانش آموزان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه و رسیدگی به مناطق حاشیه شهر گفت: در روزهای آتی ساخت مسجد در مناطق مرزی گزیک و ساخت حمام و سرویس بهداشتی در روستا حاجی آباد از دیگز برنامه های در دست اقدام گروه های جهادی این رده در طرح هجرت تابستان جاری است.

فرمانده حوزه بسیج شهید فهمیده بیرجند با اشاره به کمبود اعتبار و تهیه هزینه ایاب وذهاب و پذیرایی بچه ها از طریق خیرین، ادامه داد: در زمینه رنگ آمیزی مدارس تهیه اقلام همچون رنگ با آموزش و پرورش و مدیریت آموزشگاه وانجام کار برعهده گروه جهادی است.

 

 طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

اکبری دانش آموز پایه دوازدهم پایگاه شهید جواد علی آبادی از هنرستان خیامی از بسیجیان شرکت کننده در این طرح است که در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دلیل نامگزاری گروهشان به نام شهید برونسی را این طور بیان می کند: شهید برونسی خود کارگر بنا بودند لذا ما با توجه به عرصه فعالیتمان که در زمینه عمرانی و مرمت مدارس است نام این شهید بزرگوار را برای گروهمان انتخاب کردیم.

 وی با بیان اینکه امروز سومین روز استقرارشان در این مدرسه است، ادامه داد: در این اردو دانش آموزان از پایه های تحصیلی مختلف حضور دارند  که هر روز از ساعت 7 صبح تا 13 در مدرسه مشغول به کار هستند.

طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

این جهادگربسیجی با بیان اینکه از زمان جنگ تحمیلی سازندگی در کشور وجود داشته، عنوان کرد: ما همان نسل انقلابی بعد از جنگ هستیم که الان وارد این عرصه شدیم تا جهاد آبادانی را ادامه دهیم و با آباد کردن و زیبا سازی مدارس باعث تشویق دانش آموزان شویم تا بتوانند با تمرکز بهتر و روحیه بازتر به تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار دانش آموزان توسط یک مسئول فنی آموزش می بینند، افزود: اشتیاق برای حضور در اردوهای طرح هجرت در بین دانش آموزان به حدی بالا است که  در اولین روزی که به ما ابلاغ شده که می توانیم  در این طرح شرکت کنیم بیش از 50 نفراز بچه ها ثبت نام کردند.

 دانش آموز بسیجی هنرستان خیامی انجام اقدمات آموزشی و فرهنگی را ازجمله فعالیتهای گروه جهادی دراین طرح دانست و گفت: بچه ها براساس رشته و تخصص در زمینه کامپیوتر، نصب نرم افزار، زبان، ورزش همچنین در زمینه های هنری و قرآن به علاقمندان آموزش می دهند.

طرح هجرت گامی موثر در تقویت روحیه ولایت مداری دانش آموزان/ غنی سازی اوقات فراغات دانش آموزان در طرح هجرت

وی با بیان اینکه حضور ما در کار جهادی اجباری نبوده بلکه اختیاری است، تصریح کرد: اگر چه این کار بدون دستمزد است اما  هدف ما از ورود به این عرصه تنها انجام کار خیر و کمک رسانی بوده است.

اکبری ادامه داد: از مسئولین آموزش  پرورش و دیگر نهادها مربوطه تقاضا دارم تا با ما همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد چرا که این اردوها فرصت مناسبی برای کار آموزی است و باعث می شود تا دانش آموزان  با شرکت در این اردوها  علاوه بر کسب آموزش حرفه ای بیاموزند و هر چه زودتر وارد بازار کار شوند اما متاسفانه موافقتهای لازم صورت نمی گیرد وبعضا برخی قوانین دست وپا گیر مانع از کار و اشتغال جوانان می شوند.

این جهادگر بسیجی با بیان اینکه باید به جوانان میدان بدهند تا بتوانند با ورود در عرصه های مختلف به موفقیت برسند ادامه داد: ما  دانش آموزان همیشه آماده کار و تلاش هستیم و این توان را داریم تا هر زمان که آموزش و پروش و مدرسه اراده کنند با آنها همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها