از سوم تا پنجم شهریور ماه در مازندران اجرا می شود؛

همدلی به رسم ابرار؛احیای سنت بخشش به فقرا، ایتام و زندانیان / اعلام شماره حساب ها

معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران گفت:کسانی که در این طرح بصورت خانوادگی شرکت کرده هر سه روز معادل غذای افطاری خود را برای فقیر،یتیم و اسیر«آزادی زندانیان» به حساب های کمیته امداد، سازمان زندان ها و دیه واریز می کنند.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۶۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، طرح «رسم ابرار» همزمان با سراسر کشور در استان مازندران از روز دوشنبه (25 ذی الحجه) بصورت افطاری در سه روز اجرا می شود.

این طرح برگرفته از یک  آیه و روایت قرآنی   «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» سوره انسان آیه 8 می باشد به این شرح کوتاه که  حضرت  زهرا «سلام الله علیها» و امیرالمومنین علی علیه السلام برای شفای حسنین(ع) که در سنین کودکی بیمار شدند نذر سه روز روزه می کنند که از 23 ذی الحجه آغاز به 25 ذی الحجه ختم می شود و هر سه روز طعام افطاری خویش را به مسکین، یتیم و اسیر می دهند.

در همین رابطه احسان آهنگر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با اشاره به  تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره محرومیت زدایی ، اظهار کرد: این طرح توسط سپاه کربلا و همکاری کمیته امداد ،  سازمان زندان ها و دیه در مازندران برگزار می شود.

معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران  اجرای این طرح را از سوم تا پنجم شهریور اعلام کرد و افزود: کسانی که در این طرح بصورت خانوادگی شرکت کرده هر سه روز معادل غذای افطاری خود را برای فقیر،یتیم و اسیر که آزادی زندانیان می باشد، به حساب های کمیته امداد، سازمان زندان ها و دیه واریز می کنند.

آهنگر هدف از اجرای طرح ابرار را نهادینه شدن فرهنگ مشارکت عمومی برای محرومیت زدایی دانست و اضافه کرد: ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) و احیای سنت حسنه کمک به نیازمندان از جمله اهدافی است که این طرح دنبال می کند.

علاقمندان می توانند برای شرکت در طرح ابرار و کمک به نیازمندان در روز سوم شهریورماه مبالغ خود را به شماره کارت  ویژه کمیته امداد « 6037997950099102» ویژه اطعام مسکینان واریز کنند.

همچنین جهت کمک به ایتام در روز دوم یعنی چهارم شهریور مبالغ خود را به شماره کارت دیگر کمیته امداد« 6037997950000027 واریز کرده و در روز سوم و آخرین روز پنجم شهریور کمک به آزادی زندانیان ، مبالغ خود را به شماره کارت سازمان زندان ها « 6037997599039345 » و یا کد دستوری #7777*780* به نام ستاد دیه کشور  واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها