خبرهای داغ:
من اهل تسنن و از طایفه پشتون هستم. افغانستان نفرین شده است. زیرا مردم گرفتار اختلاف و طایفه بازی شدند. در ایران همه اقوام در کنار هم هستند و این بخاطر رهبری پیغمبر گونه آقای خامنه ای و امام خمینی است.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۴۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

خبرگزاری بسیج قزوین: به همراه خانواده برای گذراندن تعطیلات، کنار قنات روستای بوچینک توقف کردیم. یاد دوران کودکی و صفای نوستالژی آنجا برایم جالب بود. وقتی از ماشین پیاده شدیم، چوپانی با گوسفندانش کنار قنات زیر سایه درخت گردویی در حال استراحت بود.

نزد وی رفتم و با صدای بلند گفتم خدا قوت برادر افغان! با چهره ای زجر کشیده گفت؛ خدا به شما قووت بدهد! از کلامش وی را شناختم. گفتم از قبیله پشتون ها هستید؟ گفت بله! اهل هیرات(هرات) هستم! متولد ۱۳۵۱شمسی بود.

می گفت سال ۱۳۵۷ به ایران آمدیم، قبل از آمدنمان مادرم برایم آرزوها داشت، می خواست مرا در رخت دامادی و یک مهندس ببیند. جنگ شروع شد و سقوط کابل با اشغال شوروی رنج هایمان را دو چندان کرد.

شهروندان به کوه پناهنده شدند و برخی به پاکستان رفتند که شرایط وحشتناکی را در باندهای مخوف ترور تجربه کردند. اما مادرم گفت؛ اگر میخواهید جان و مال و ناموسمان حفظ شود به ایران برویم، ایرانی ها اهل خیانت نیستند. مهربان و با محبت هستند. همه ما ایرانی هستیم.


گفتند پس از چند ماه جنگ تمام می شود و برمیگردیم. اما پدر و مادرمان به رحمت خدا رفتند و حسرت بازگشت به افغانستان در دلهایشان ماند.


من اهل تسنن و از طایفه پشتون هستم. افغانستان نفرین شده است. زیرا مردم گرفتار اختلاف و طایفه بازی شدند. در ایران همه اقوام در کنار هم هستند و این بخاطر رهبری پیغمبر گونه آقای خامنه ای و امام خمینی است.

این دو سخنانشان بیشتر از هزار لشکر برای استکبار هزینه دارد. من یک چوپان افغان هستم، نمیدانم در کشورم چه اتفاقی می افتد. اگر آمریکا به ایران حمله کند سلاح در دست میگیرم و برای شهادت در راه رهبر و امام خود آماده ام.

من از فقه شیعه چیزی نمی دانم اما اینکه تمام دنیا به ایران حمله کردند، بیش از سه میلیون آواره افغانی،عراقی،کرد،کویتی در شرایطی که ایران در گیر جنگ هشت ساله بود پناهنده شدند.

شما نمی دانید و من هم نمی دانم چه اتفاقی می افتد که با آمدن خمینی در شرایط جنگ،تحریم،ترور، ایران امنیت دارد.
قدر دان باشید مانند ما فریب لبخند آمریکا را نخورید. مردم افغانستان آواره شدند چون شوروی به آنها حمله کرد اما ایران با رهبری قدرتمند آمریکا،شوروی،انگلیس، وتمام عربها را بیچاره کرده است.

من عاشق فقه شیعه هستم اما سواد ندارم..مردم شما با الهام از امام حسین شکست ناپذیر شدند. .

اگر جنگ هشت ساله را به خود آمریکا تحمیل میکردند بیش از چند ده میلیون آواره روی دست غرب می گذاشت.

کم کم دل پر دردش را با اشک هایش آمیخت. از کودکی هایش در هرات و کابل،بازی های کودکانه با همشهریانش وی را در بغض فروخفته ای برد. شاید در حسرت کودکی اش گریست. صدای لالایی مادرش برای خواب ناز که دیگر نیست.

شاید داستان مردانی از بلخ و مولانا با زبان شیرین پارسی دری پشتون آرامش می کرد.او را تنها گذاشتم و مدام این سوال برایم مطرح بود چرا در هیچ جنگی ایرانیان آواره نشدند؟

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها