خبرهای داغ:

بازسازی واقعه غدیر در گتوند

همزمان با عید بزرگ غدیرخم، بازسازی واقعه غدیر با حضور ۲۰۰ هنرمند وتعدادزیادی ازمردم در کوی شهید سلطان شهرستان گتوند بازسازی شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۲۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

سرگرد پاسدار حسن محمودی فرمانده سپاه ناحیه گتوند در خصوص برپایی و برگزاری بازسازی این واقعه مهم تاریخی در شهرستان گتوند با تاکید بر اهمیت مناسبت های دینی و مذهبی و لزوم برنامه ریزی برای گرامیداشت این مناسبت ها اظهار داشت: برخی از رویدادها در تاریخ اسلام دارای ماهیتی تاریخی و ارزشی خاص است که ضرورت دارد برای حفظ و استمرار و زنده نگهداشتن این آئین های مقدس تلاش شایسته ای از سوی ادارات و نهادها در تبلیغ ارزش ها و فراهم سازی شرایط و امکانات برای برپایی مراسم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، افزود: به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ ولایت ، انتقال فرهنگ ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده، ترویج و توسعه فرهنگ غدیر ولایت ، امامت و الگوسازی عید غدیر با استفاده از آیات و روایات این واقعه در شهرستان بازسازی می شود.

حجت الاسلام سیدعبدالرضامولایی، سخنران مراسم اظهار داشت: از آنجایی که غدیر واقعه تاریخی است که بیانگر ادامه رسالت پیامبر اکرم (ص) می باشد پس وظیفه همه ما مسلمانان است که ارزش و جایگاه ویژه ای را برای این عید قرار بدهیم و به بهترین نحو آن را برای نسل جوان معرفی کنیم.

ایشان افزود: ما شیعیان معتقدیم که لازم است مدیر و رهبر جامعه از طرف خدا معین شود و این گونه هم است و غدیر می‌خواهد بگوید «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ وقتی پیامبر(ص) در روز غدیر حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ معرفی کردند، فرمودند: «دین شما با پذیرش ولایت کامل می شود»، لذا باید کاری کرد بازسازی غدیر در متن جامعه آمده و فرهنگ سازی شود تا شاهد برکات بیشتر آن باشیم.
مولایی ادامه داد: هرسال که این مراسم برگزار می‌شود، باید عده‌ای اندیشه‌ورز حضور پیدا کنند و جوانب مختلف کار را بررسی و نقاط ضعف را برطرف کنند و بر کیفیت کار بیافزایند و البته باید دانست بازسازی واقعه غدیر موجب آشنا شدن و معرفت پیدا کردن هرچه بیشتر مردم نسبت به آن شده است، از سوی دیگر موجب خشم دشمنان و منافقان می‌ شود.
وی با تاکید بر اینکه با هجمه های کنونی و آسیب های فرهنگی که در حال حاضر وجود دارد زنده نگه داشتن و بازسازی این آیین های باشکوه اسلامی هر چه بیشتر در حفظ و رشد و تعالی و پیشرفت فرهنگ دینی و اسلامی جامعه کمک می کند اظهار داشت: با برپایی این مراسم ها می توانیم جوانان و نوجوانان را با وقایع بیشتر اشنا کنیم و این فرهنگ زیبا و صحیح و اصل ولایت پذیری را بیش از پیش اشاعه دهیم.

سید عبدالرضا مولایی با اشاره به اینکه واقعه غدیر همه ساله با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان مسئولان شهرستان، روحانیون و ائمه جماعات و مردم شهید پرور گتونددر این شهرستان برگزار می شود گفت: خوشبختانه با توجه به پیشینه ولایت مداری مردم گتوندبازسازی واقعه غدیر در این شهرستان اجرا شده و همه ساله با استقبال چشمگیر مردم ولایتمدار مواجه است و برگزاری این مراسم توانسته نقش موثری را در فرهنگسازی حادثه غدیر ایفا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها