نامنویسی زائران اربعین در سامانه سماح آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۱۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی مازندران گفت: ثبت‌نام زائران اربعین از دیروز  در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز شد.

جعفری با بیان اینکه زائران برای ثبت‌نام لزومی به مراجعه حضوری به دفاتر زیارتی ندارند، افزود: افرادی که دسترسی به اینترنت و برای ثبت‌نام به دفاتر مراجعه کند ۲۵۰هزار ریال به‌صورت الکترونیک و از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح باید پرداخت کنند.
 
او ادامه داد: دریافت هرگونه وجه خارج از نرخ مصوب توسط کارگزاران چه به صورت نقد و یا از طریق دستگاه کارت‌خوان دفتر زیارتی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
 
جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی مازندران گفت: زائران از ۱۹ شهریور ماه (۱۰ محرم ۱۴۴۱) تا هفتم آبان ماه (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به گرفتن روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشورعراق می‌شوند و مدت اقامت در خاک عراق یک ماه از تاریخ ورود است.
 
جعفری با بیان اینکه سامانه سماح قابلیت ثبت‌نام گروهی را دارد، افزود: با توجه به ماهیت سفر اربعین زائران تشرف خود را همراه با یک سرگروه آشنا به کشور عراق برنامه‌ریزی کنند.
 
جانشین کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی مازندران ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند در هنگام بروز حوادث دچار مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری شدند.
 
جعفری گفت: دفاتر زیارتی با توجه به لغو روادید در ایام اربعین، صرفاً عملیات ثبت‌نام را انجام می‌دهند و عملیات دریافت و ارسال گذرنامه به شرکت‌های مرکزی حذف شده است.
 
او با بیان اینکه داشتن بیمه نامه برای تمامی زائران اربعین ضروری است، گفت: باوجود افزایش هزینه‌های ارزی با پیگیری‌ها سازمان حج و زیارت حق بیمه زائران نه تنها افزایشی نداشته بلکه تعهدات شرکت بیمه‌گر نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

۵۱ هزار مازندرانی پارسال به اربعین اعزام شدند. / صداوسیما
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها