امام‌جمعه ابرکوه گفت:انتظار این است که به حسب توصیه‌های مقام معظم رهبری، دولت در دو سال باقی‌مانده از خدمتش، مسائل مهم کشور را اولویت‌بندی و پیگیری کند و گرفتار آفات جناحی و حواشی و مسائل فرعی نشود و خصوصاً به دو اولویت اصلی کشور یعنی اقتصاد و فرهنگ بپردازد.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۷۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
یه گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، گفت: پس از انقلاب تا کنون ۱۲ دولت منتخب ملت جهت خدمت و پیشبرد همه‌جانبه کشور روی کار آمده‌اند.

گرایش‌های سیاسی و سرگرم شدن دولت‌ها به حواشی

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اگرچه در مواردی گرایش‌های سیاسی و سرگرم شدن دولت‌ها به حواشی، سرعت روند نیل به آرمان و اهداف انقلاب را کمتر کرد؛ اما هشدار‌ها و جهت‌بخشی‌های مقام معظم رهبری بسیاری از کاستی‌ها را جبران کرده است.

حسینی اظهار کرد: آنچه مورد انتظار ملت انقلابی ایران است، داشتن دولتی در تراز انقلاب اسلامی بوده و هست. دولت در تراز انقلاب، دولتی است که به سمت تحقق آرمان کشوری و جهانی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت حضرت مهدی (عج) حرکت کند و بتواند در مسیر ۴۰ ساله، گام دوم انقلاب را به درستی بردارد.

انتظارات مردم از دولت

امام‌جمعه ابرکوه اذعان کرد: در مقطع کنونی ضمن ارج نهادن به مواضع انقلابی و ضدآمریکایی دولتمردان، اقدام به دفع شر بدخواهان و دشمنان، عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مقابله با رانت‌خواری، جلوگیری از فساد اداری و اقتصادی، مورد انتظار مردم است.

وی تأکید کرد: مردم از دولت خواستار نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز، دل نبستن به بیگانگان و اتکاء به درون، مدیریت جهادی و تلاش مجاهدانه و شبانه‌روزی با روحیه انقلابی، پاک دستی و ساده زیستی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و پاسداری از استقلال و آزادی و عزت ملی و محافظت از بیت‌المال هستند.

دولت فعلی مسائل مهم کشور را اولویت‌بندی کند

رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: انتظار این است که به حسب توصیه‌های مقام معظم رهبری، دولت در دو سال باقی‌مانده از خدمتش، مسائل مهم کشور را اولویت‌بندی و پیگیری کند و گرفتار آفات جناحی و حواشی و مسائل فرعی نشود و خصوصاً به دو اولویت اصلی کشور یعنی اقتصاد و فرهنگ بپردازد.

خطیب جمعه ابرکوه با بیان اینکه تنها نیمی از سال رونق تولید باقی‌مانده است، عنوان کرد: در این مدت باید به پیش‌نیاز رونق تولید یعنی نیروی انسانی، سرمایه، فن‌آوری و مدیریت اقتصادی اهتمام شود.

وی تأکید کرد: باید جهت مقابله جدی‌تر با دشمنی‌ها و قطع وابستگی به نفت خام، حفظ ارزش پول ملّی، پیشگیری از خصوصی‌سازی غلط و جلوگیری از قاچاق و واردات بی‌رویه که قاتل تولید است، شاهد همت مضاعف مسئولین در کشور باشیم.

عدم تحقق مطالبات رهبر در جلوگیری از واردات بی‌رویه

حسینی اضافه کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که مطالبه رهبری در جلوگیری از واردات بی‌رویه هنوز محقق نشده است. نظام بانکی کشور، نظامی بیمار است و مطالبه رهبری جلوگیری از سوءاستفاده‌های بانکی بوده نه برخورد با مفاسد بانکی و در این خصوص بانک مرکزی مشکلات نظام ربوی و مفاسد بانکی را باید حل کند و لایحه اصلاح نظام بانکی به فرمود: ه رهبری که چهار سال طبق قرار به مجلس برود هنوز مورد اقدام قرار نگرفته است.

بانک‌ها حاضر به پرداخت وام قرضه الحسنه به نیازمندان نیستند

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: برای نظام و کشور مقتدر ایران اسلامی شایسته نیست که بانک‌های ما حاضر به دادن وام‌های ضروری کم‌بهره و یا قرض‌الحسنه به نیازمندان نباشد و فقط به دنبال منافع خودشان با دادن وام با بهره کمرشکن به مردم باشند.

وی افزود: به لطف خدا در کشور ما حتی توهم بن‌بست هم نیست؛ اما شما سیاست‌گذاران بانک مرکزی، اقشار ضعیف و مردم محرومی را که قدرت خرید جهیزیه برای دخترانشان ندارند و با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه می‌دارند و حفظ آبرو می‌کنند، مأیوس و گرفتار می‌کنید! شما راست می‌گویید، چون سیرید و خبر از گرسنه ندارید!

سه دهه بی‌پروایی مسؤولین موجب ولنگاری فرهنگی و دشواری در مهار آن شده است

خطیب جمعه ابرکوه ابراز کرد: در بحث فرهنگ هم هنوز عزمی جدی از متولیان فرهنگی در وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و دستگاه‌های نظارتی کشور به صورت محسوس نمی‌بینیم. البته بی‌پروایی متولیان و دولتمردان در سه دهه گذشته منجر به ولنگاری فرهنگی شده و مسئله را امروز در امر مهار این اسب افسارگسیخته دشوار کرده است.

حسینی یادآور شد: حجاب یک حکم شرعی و مسئله‌ای قانونی است؛ اما گویا همه در اجرایی شدن این قانون شانه خالی می‌کنند! امروز که با حمله همه‌جانبه و جبهه وسیع دشمنان و بیگانگان در عرصه فرهنگی مواجه هستیم، مسؤولین فرهنگی باید مانع نفوذ اقدامات سازمان یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی، هنری، سینمایی، کتاب و تئاتر باشند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات