خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر با اشاره بر اینکه عید غدیر روز وحدت مسلمانان است گفت: واقعه غدیر یک تفکر است
کد خبر: ۹۱۶۷۸۷۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در مهدیشهر،حجت الاسلام مرتضی یعقوبی در جمع بسیجیان ضمن تبریک عید ولایت با استناد به روایتی از امام صادق(ع)که فرمودند«عید غدیر از عید قربان وعید فطر برتر است ،آن روز را روزه بگیرید وبر محمد وآلش صلوات بفرستید».
وی در ادامه گفت: واقعه غدیر یک تفکر است واین تفکر تا پایان هستی درخشش دارد وهرگز خاموش نمیر شود وهمچون خورشیدی بر تمام عالم نور افشانی می کند.
یعقوبی عید غدیر را بزرگ ترین وشریف ترین عید عنوان کرد و افزود: این روز روز اکمال دین است که پیامبر بنا به دستور خداوند از طریق نزول وحی امیر المومنین را به عنوان جانشین خود معرفی نمودند وبرهمه بسیجیان است که اعمالی از جمله شادمانی وتبریک گفتن ،پیمان اخوت ،احسان واطعام ؛صله رحم و لباس نو و رفع حاجت مومن بگوئیم.
یعقوبی مهمترین فلسفه عید غدیر را رساندن پیام رسالت به مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: در جریان روز عید غدیر پیامبر اکرم(ص)با خواندن حدیث که خطبه ای بسیار مفصل بود سخنان خود را آغاز کرئد ودر اواخر خطبه خود اعلام به وجدانیت وپیغمبری خود می کنندکه من وظیفه ای بر عهه داشتم وآن را انجام می دهم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهدیشهرخاطر نشان کرد: در اسلام عید فطر وقربان از جمله اعیاد معروف است اما
بزرگترین عید در مبانی دینی عید الله اکبر یعنی بزرگترین عید خواند به شمار می رود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: عید غدیر به عنوان روز وحدت مسلمان ها یاد شده و فرصت مناسبی برای صله رحم وعیدی گرفتن از سیدها است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها