حاج محمود، نعمتی بزرگ برای فشافویه؛

مدرسه خیرساز زند کریمخانی درایستگاه مهر بازگشایی می شود

خبرگزاری بسیج: ۲۵ ماه هر روز از ساعت شش صبح تا پایان فعالیت روزانه ی کارگران از پله ها بالا پایین می رود و در حیاط می چرخد و شخصا بر کار احداث این بنا نظارت می کند .بنایی با کاربری کاملا آموزشی که تمام هم و غم ایشان ساخت بنایی با کیفیت و استاندارد برای تحصیل آینده سازان این دیار است .
کد خبر: ۹۱۶۷۸۶۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴

حاج محمودزند کریمخانی؛ نیکوکار و خیر بزرگ منطقه فشافویه شهرستان ری این روزها سخت در تلاش است تا مرکز تحصیلی در حال ساخت خود را تا زمان شروع سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۹ تکمیل کرده و از دیدن علم آموزی فرزندان این شهر در این مکان لذت ببرد و خستگی این مدت را از تن به در کند گرچه او این تلاش و خدمت را خسته کننده نمیداند و به گفته خودش ، هر روز پر انرژی تر از قبل به این پروژه می آید .

حاج محمودزندی برخورداری از امکانات تحصیلی مناسب را حق فرزندان این شهر میداند و به شدت معتقد است تلاش در راه مدرسه سازی با هدف رفع کمبودها توفیق عظیمی ست که نصیب امثال او میشود تا راهگشای این مسیر باشند

خیرمدرسه سازفشافویه این فعالیت را برای رضای خدا و شادی ارواح مطهر پدر و مادر خود دنبال میکند . او تعریف میکند مادرم در خانه با دستان خود نان میپخت . از کار که فارغ میشد تعدادی قرص نان به من میداد و مرا به سوی خانه همسایگان روانه میکرد . مادرم معتقد  بود همسایه هم سهمی از این نان دارد .اینگونه شد که آموختم نسبت به همسایه بیتفاوت نباشم ، نسبت به دانش آموزان این شهر بیتفاوت نباشم ، از مقوله ی  ورزش این شهر با چشمان بسته گذر نکنم و در حد توان به همشهریان خود  خدمت نمایم .

 خیرنیک اندیش شهرستان ری فعالیت در امر مدرسه سازی را همطراز و بلکه در برخی موارد مقدس تر از ساخت مسجد میداند و بستر سازی در زمینه کسب علم و دانش فرزندان این دیار محروم را بزرگترین افتخار دنیوی خود میداند. ایشان همچنین انجام کار نیک و لو هرچند کوچک را عجین شده با سرشت آدمی  میداند و کسب آرامش واقعی انسان در راستای انجام کار نیک و خدمت به همنوع میپندارد . این واحد آموزشی غیردولتی با زیر بنای ۲۵۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث گردیده و دارای سالن جلسات امتحانات ، کلاس های درسی ، دفتر مدیر و دبیران ، حیاط ، نمازخانه ، کتابخانه ، سرویس بهداشتی ، آبخوری ، بوفه ، انبار و خانه سرایداری است که قرار است در مهرماه ۹۸ به بهره برداری برسد.

 

ارسال نظرات