نماینده ولی‌فقیه در استان البرز :

اقتدار نظامی ایران نفس مستکبران را در سینه خفه می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اقتدار نظامی کشور نفس مستکبرین و متجاوزین به ایران را در سینه خفه خواهد کرد، گفت: با وجود شفاف بودن سخنان رهبری، چرا باز هم به دنبال بسته های پیشنهادی می روید که از خطوط قرمز عبور می کنند؟
کد خبر: ۹۱۶۷۸۳۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های کرج در خصوص به کارگیری افراد مسئله‌دار در استان از جمله محکوم دادگاه‌ها، مجرمان سیاسی و کسانی که دستگاه‌های امنیتی درباره آنها تامل دارند، اظهار کرد: این افراد نباید در دستگاه‌های استان به خصوص در شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه به کار گرفته شوند.

قدرت موشکی و منطقه‌ ای ایران قابل‌ مذاکره نیست

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از مسائلی که جلوه بدی دارد و باید به سرعت به آن رسیدگی شود زیرا چهره استان را تحت تاثیر قرار داده است، عدم رسیدگی به کودکان کار است که سن برخی نیز بزرگ‌تر از کودک است.

خطیب جمعه کرج خطاب به دستگاه های متولی، گفت: در این خصوص باید اقدام عاجلی صورت گیرد زیرا این پدیده اجتماعی چهره شهر و حتی اتوبان را کِدر کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: مردم باید شیوه‌های تبلیغ و معرفی کاندیداها را رصد کنند، زیرا تبلیغات پیش از موعد آغاز شده است. برخی وعده های دروغ می گویند، وعده ای که به لحاظ قانونی نیز نمی توانند اجرایش کنند، افرادی که تبلیغات زودهنگام را آغاز کرده اند، صادق نیستند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه اهمیت واقعه "مباهله" در اسلام همانند واقعه غدیرخم است، توضیح داد: این مهم طبق آیات و روایات جریان و دلیل قوی بر فضیلت اصحاب رسول است و معارف بلندی در این زمینه در اسلام وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت ایثار از روی اخلاص و محبت که مورد توجه پرودگار است، گفت: اهل بیت (ع) همیشه اخلاص در عمل را پیشه کرده اند، ما نیز باید با تلاش و سعی در این راه سخت حرکت کنیم.

خطیب جمعه کرج با اشاره به در پیش داشتن روز تکریم خانواده، گفت: مراسم بزرگی بدین منظور در البرز تدارک دیده شده است که در آن به مسائل خانواده پرداخته می شود که انشالله مردم در آن شرکت کرده و بهره خواهند برد، در کنار این مراسم برپایی نمایشگاه هایی نیز برنامه ریزی شده است، تاریخ و زمان برگزای این مراسم اعلام می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت خانواده در دین اسلام، بیان کرد: عده ای برای نشانه گرفتن بنیان خانواده ها کار می کنند و به خصوص بانوان را هدف قرار داده اند زیرا رکن اصلی خانواده زن است، او کانون عاطفه است که با محبت خود محور پیوند محبت، نشاط، آرامش و امنیت در خانواده است.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه در بیشتر نقاط دنیا آنهایی که مسلمانان نیستند در خصوص کانون خانواده با بحران مواجه هستند، افزود: این بحران ها به آزادی خواهی هایی باز می گردد که برخی با اعمال آن در فطرتی که خدای متعال برای زن و مرد قرار داده است دست کاری کرده اند و با تفکرات ناقص بشری قصد تغییر اندیشه های انسانی را دارند.

وی با اشاره به نگاه رفیع اسلام به خانواده، افزود: اسلام به زن که مظهر برخی از صفات الهی است توجه ویژه ای دارد؛ در حالی که غرب زن را با تبلیغاتی به سمت اخلاق های شیطانی کشانده است و متاسفانه برخی نیز این را پذیرفته و موجب متلاشی شدن بنیان خانوده شده اند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه خداوند پرورش دهنده و خلق کننده انسان است، بیان کرد:  این وظیفه در خانواده برعهده زن است که تربیت فرزندان را برعهده دارد، برخی در این میان با اختلاط زن و مرد در برخی محافل حریم میان آنها را شکستند و از بین بردند.

وی با تاکید بر اینکه کسی با مسئولیت های اجتماعی بانوان در جامعه مخالفتی ندارد، تصریح کرد: در عصر حاضر به یقین این مسئولیت ها بیشتر است اما آنها نباید از تربیت صحیح نسل و تحکیم خانواده غافل شوند و خود بانوان باید جلودارحرکتی باشند که اجازه ندهند جایگاه آنها مورد تعرض بدخواهان قرار گیرد.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: برخی خانم ها کاری می کنند که از دور دیده شوند و این از ابتدا یک گناه است که در آخر به نابودی خانواده منجرمی شود، به همین دلیل است که در اسلام بر حجاب تاکید می شود، در خصوص اهمیت مسئله حجاب برخی ها نمی فهمند و یا خود را به ندانستن می زنند، وضعیت خیابان های کرج نشان از بی توجهی مسئولان به مسئله حجاب دارد، دستگاه ها باید به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با این توضیح که در برخی شرکت ها و یا حتی در بیمارستان های خصوصی به ارزش های دینی و انقلابی اهانت می شود، عنوان کرد: شرکت، بیمارستان و یا بانک حریم خصوصی نیست که برخی می گویند ما خصوصی هستیم و به این بهانه هر غلطی انجام  می دهند، باید همه در ایران به قوانین انقلاب اسلامی پایبند باشند، دستگاه های نظارتی به این موارد ورود کنند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اهمیت توجه صداوسیما بر تعیین قصه فیلم ها و سریال هایی که تهیه و پخش می شود، افزود: برخی از این موارد اصلا مرتبط به کشور ما نیست، قصه طولانی یک سریال به جامعه تزریق می شود؛ در حالی که اصلا معضل جامعه ما نیست.

وی در مورد اینکه باید به تولید کنندگان به عنوان رزمنده های جنگ اقتصادی نگاه کنیم، تصریح کرد: وقتی می خواهیم به افزایش تولید داخلی و رونق تولید برسیم باید در عمل تدارکات لازم برای تولید کننده فراهم باشد نه اینکه دستگاه های متولی در صدور مجوز و تخصیص وام و بازپرداخت آن و یا فراهم کردن مواد اولیه برای تولید کنندگان سنگ اندازی کنند.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: همه تلاش ها برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است، اکنون در حوزه نظامی نیز ساخت سامانه موشکی پدافند هوایی با بُرد بالا را داریم و این سامانه در کنار ایمان و باور انقلابی فرزندان رشید کشورمان نفس متجاوزان به ایران اسلامی را در سینه خفه می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها