خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: ۱۰۴ دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری‌شده است و ۵۰ دستگاه این ناوگان وارد شهر شده و مابقی در حال اخذ مجوز برای ورود به شهر است.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۳۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: قم ازنظر موقعیت زیارتی پنجمین شهر پربازدید کشور است.

وی افزود:سالانه حدود ۲۵ میلیون زائر و مسافر در استان پذیرایی می‌شوند و در نیمه شعبان و ایام منتهی به آن نزدیک به ۳ میلیون زائر و مسافر پذیرایی شدند.

استاندار قم با اشاره به طرح‌های ساماندهی اطراف حرم مطهر و بازآفرینی شهری بیان کرد: اخذ مجوز تخصیص ۴۸ هکتار زمین‌های پردیسان برای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در دستور کار مدیریت استان است.

سرمست تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا از همه سرمایه‌های فکری و مادی و معنوی استان استفاده کنیم، ۳۴ راهبرد توسعه استان تدوین و فرصت‌ها و پهنه‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی‌شده و در قالب همایشی سراسری و بین‌المللی به سرمایه‌گذاران عرضه می‌کنیم تا قم به جایگاه شایسته خود در حوزه توسعه اقتصادی برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در قم عنوان کرد: ۲۰۰ طرح عمرانی، بهداشتی، خدماتی و گردشگری بااعتباری بالغ‌بر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

استاندار قم ادامه داد: قم ۰.۷ مساحت کشور را دارد و کوچک‌ترین استان کشور محسوب می‌شود، ولی ازنظر استراتژیک و جغرافیایی و سیاسی و مذهبی و فرهنگی جزو مهم‌ترین استان‌های کشور است.

سرمست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث شهرک زائر در قم عنوان کرد: این شهرک پذیرای زائرین کم‌توان قم خواهد بود به‌گونه‌ای مکان‌یابی شده که می‌تواند منوریل را هم از حالت فعلی خارج و فعال کند.

وی تصریح کرد: قم نرخ بیکاری ۱۰.۸ درصد دارد که از میانگین کشوری پایین‌تر است و این در حالی است که این نرخ سال گذشته ثابت بوده است و از این نظر در جایگاه ۲۹ کشور قرار داریم.

استاندار قم بابیان اینکه اتصال سرچشمه‌های بار به خطوط ریلی را موردتوجه است، افزود: ازنظر عمرانی عقب‌افتادگی‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام داشتیم که نیاز است پیگیری شود که در سرلوحه کار ما قرار دارد، منوریل، فرودگاه، مترو، قطار سریع‌السیر در مرحله پیگیری برای تکمیل است.

سرمست خاطرنشان کرد:۱۰۴ دستگاه اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خریداری‌شده است و ۵۰ دستگاه این ناوگان وارد شهر شده و مابقی در حال اخذ مجوز برای ورود به شهر است.
ارسال نظرات