خبرهای داغ:
فرماندار قصرشیرین گفت : زیر ساخت های مرز خسروی برای عبور زائران اربعین تکمیل و بروز رسانی می شود .
کد خبر: ۹۱۶۷۸۰۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

مرادعلی تاتار در گفتگوباخبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: زیرساخت های لازم در مرز خسروی برای بازگشایی این مرز تکمیل و به‌روزرسانی شده و همچنین   هدفگذاری برای عبور بیش از یک میلیون نفری زائران عتبات عالیات از مرز خسروی طی امسال صورت گرفته است.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: استاندار در این زمینه هدف گذاری لازم را انجام داده است و از ۵۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ آن را به بیش از یک میلیون نفر طی امسال ارتقا داد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به رایگان شدن روادید این احتمال می رود که استقبال بیشتری طی امسال صورت گیرد و زائران بیشتری از مرز خسروی که بهترین و کوتاهترین راه به کربلا است، قصد تردد داشته باشند.

تاتار خاطرنشان کرد: استاندار کرمانشاه یک هدفگذاری بین جمعیت یک میلیونی تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری دارند و ما نیز زیرساخت های لازم را مناسب و متناسب با این جمعیت آماده و به روز رسانی می کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای این تعداد مسافر و خودروهایی که آنها را به مرز انتقال می دهند پارکینگ آماده کرده ایم، تمام هتل ها و مسافرخانه های ما نیز به این منظور آماده شده و تمام ظرفیت های شهرستان نیز چون اماکن ورزشی، مساجد و حسینیه ها نیز در حال آماده سازی و به روز رسانی هستند.

فرماندار قصرشیرین همچنین با اشاره به آماده سازی فضاهای عمومی چون میادین و پارک های سطح قصرشیرین گفت: ایجاد اردوگاه های ۱۰ هزار نفره نیز در دست اقدام است و تعمیر و مرمت جاده ها و مسیرهای مشکل دار نیز در حال انجام است.

این مسئول از ایجاد زیرساخت های فیبرنوری و تقویت آن خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون در حال بازنگری اقدامات صورت گرفته هستیم.

وی به استقرار نیروهای نظامی در مرز اشاره کرد و گفت: اداراتی چون برق، آب، مخابرات و... را نیز پای کار آورده ایم و گیت های گذرنامه نیز در حال بررسی و بازنگری است که مشکلات احتمالی رفع شود.

تاتار به آمادگی ۱۰۰ درصدی قصرشیرین و خسروی برای بازگشایی اشاره ای داشت و ابراز امیدواری کرد از ابتدای محرم کاروان های زوار از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات سفر کنند.

وی در پایان از برگزاری آیین افتتاح مرز خسروی با حضور وزیر کشور و استاندار کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراسم بین ۸ تا ۱۰ شهریور ماه و قبل از ایام محرم برگزار خواهد شد و وزیر کشور عراق نیز احتمالا در آن حضور خواهد داشت.

ارسال نظرات