خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: مسجد امروز نیز باید به عنوان کانون جذب جوانان و نوجوانان باشد.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۹۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

مسجد باید کانون جذب جوانان و نوجوانان باشدحجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به روز مسجد اظهار داشت: مسجد یکی از مقدس‌ترین مکان‌های روی زمین است که هیچ بنایی قداست آن را ندارد شاید علت این است که مسجد خانه خدا بر روی زمین است.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) گفت: خداوند می‌فرماید مساجد خانه من در زمین هستند، خوش به‌حال بنده‌ای که در خانه‌اش وضو بگیرد و مرا در خانه‌ام زیارت کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر افزود: مساجد پایگاهی است برای انجام همه کارهای نیک از قبیل خودسازی، انسان‌سازی، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... و در صدر اسلام بسیاری از فعالیت‌ها و برنامه‌ها در مساجد انجام می‌شد.

وی بیان داشت: در مساجد آموزش قرآن، احکام دین، اجرای خطبه عقد و آماده شدن برای اعزام به میدان‌های نبرد و... صورت می‌گرفت.

شیرزادی ادامه داد: مسجد امروز نیز باید به عنوان کانون جذب جوانان و نوجوانان باشد وگرنه ممکن است در روز قیامت از ما شکایت کند و بگوید خدایا مرا تعطیل و رها و نابود و خراب کردند.

وی افزود: نکته مهم اینکه تعطیلی مسجد ممکن است به خاطر بسته نگه داشتن در اوقات نماز یا بلافاصله بسته شدن آن بعد از نماز جماعت باشد یا تعطیلی و تخریب به وسیله رفتار و مدیریت ناصواب و اشتباه اهالی مسجد باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: گاهی این گونه رفتارها باعث می‌شود که مردم رغبتی به حضور در مسجد نداشته باشند و این امر باعث خالی شدن و تعطیلی مسجد می‌شود.

وی با اشاره به یکی از راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان در مساجد گفت: اجرای برنامه‌های تشویقی، علمی، ورزشی و... در مسجد و همچنین انتخاب افراد با ذوق و علاقه برای خدمتگزاری در مساجد تاثیر زیادی در جذب جوانان و نوجوانان را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات