مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم:

روز جهانی مسجد یک روز انقلابی است

حجه الاسلام والمسلمین اعظمی در پیامی روز جهانی مسجد را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۱۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه خاتم در پیامی روز جهانی مسجد را گرامی داشت.
در این پیام امده است:
با ورود به مسجد با دو عنوان مهم روبه رو می‌شوی اول محراب و دوم منبر دو شاکله‌ی اصلی مسجد محراب و منبر است محراب یعنی محل حرب و جنگ و منبر یعنی مکان بلندی که خطابه بر روی آن انجام میشود؛ و این دو از ارکان اصلی مسجد هستند محراب محل جنگ با نفس اماره است و جنگ از آنجا شروع میشود و تا جنگ با کفر و نفاق ختم میشود در حقیقت مومن با استعانت از نماز به جنگ با شیطان میرود و شیطان‌ها گاه در درون خود ما هستند و گاه شیطان جن یا ابلیس است و گاهی شیطان اکبر یعنی استکبار است.
منبر رسانه‌ای است برای تخاطب رو در رو و تبیین و روشنگری و هردوی این کارکرد‌ها در مسجد به واسطه‌ی امام جماعت اتفاق می‌افتد یعنی محراب و منبر در مسجد یک کار گروهی است و امام جماعت وظیفه دارد هر دو را به بهترین نحو ممکن ارائه کند به همین دلیل رهبر معظم انقلاب روز مسجد را یک روز انقلابی نامید. انقلاب نیز به همین معنی است یعنی جنگ و جهاد با شیطان‌ها و دوم روشنگری و تبیین که همه تحت زعامت امامت و ولایت صورت میگیرد و بصیرت و جهاد در کنار استعانت از نماز اتفاق می‌افتد و این همان معنای اهدناالصراط المستقیم .. و غیر المغضوب علیهم است. شناخت راه مستقیم و حرکت در مسیر آن به صورت تشکیلات منسجم با هدایتگری امام عادل.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات