استاندار مرکزی گفت: تعداد اشتغال ایجاد شده برای پروژه های افتتاحی امسال تعداد 7344 نفر است.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۰۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سید علی آقازاده استاندار مرکزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دولت و در رأس آنها شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهدای دولت نماد خدمت گذاری هستند و همه مسئولین باید راه و سیره شهدا و به خصوص شهدای دولت را ادامه دهند چراکه استمرار این مسیر قطعاً موفقیت هایی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمات دستگاه های دولتی به عنوان خدمات نظام جمهوری اسلامی باید به اطلاع مردم رسانده شود افزود: کارنامه دولت علیرغم کوتاهی ها و مشکلاتی که دارد قابل تقدیر است چراکه دلیل وجود بیشتر مشکلات تحریم ها و توطئه های دشمن است.

آقازاده با بیان اینکه در سال ۹۷ برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار گذشتیم و این یک رکورد بسیار ارزشمندی است که به عنوان یک شاخص اقتصادی می توانیم آن را قلمداد کنیم گفت: همچنین در خصوص شیلات در سال ۹۷ یک رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشتیم و در پنج ماه سالجاری نیز تاکنون بیش از نصف سال گذشته راندمان داشتیم که این موضوع علاوه بر کمک به تولید و اقتصاد کشور به سلامت جامعه نیز کمک می کند.

وی، تولید غلات در سال گذشته را ۳۲۰ هزار تن خواند و افزود: پیش بینی می کنیم امسال این موضوع به ۳۷۰ هزار تن برسد که تاکنون ۲۸۰ هزار تن خریداری شده و اگر این رقم در طی یک ماه آینده به ۳۰۰ هزار تن برسد به رکورد قابل توجهی خواهیم رسید.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سطح کشور وضعیت خرید گندم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته بیان داشت: در استان مرکزی این شرایط متفاوت است و یک افزایش ۵ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ و پنج ماهه اول سال ۹۸ یک آرامش نسبی در وضعیت صنعتی استان شاهد بودیم گفت: طبق آمار شورای امنیت کشور در خصوص وضعیت استان مرکزی ۵ پله بهتر از ۳ ماهه اول سال ۹۷ است و شاهد پایداری بیشتر صنایع و واحدهای تولیدی بودیم که این موضوع با همکاری کارگران و همه مدیران محقق شده است.

آقازاده در این خصوص تصریح کرد: البته این بدین معنا نیست که مشکلات صنایع حل شده است بلکه ما در صنایعی بزرگی چون هپکو و آذرآب مشکلات زیادی داریم و در این خصوص هم ما و هم کارگران این مجموعه ها نگران هستیم که اگر حمایت های به موقع نشوند مشکلات جدی تری را پیش بینی می کنیم ولی واحدهای کوچک صنعتی به نسبت شرایط بهتری دارند.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از تحریم ها عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال عمده فشارهای تحریم را مدیریت کنیم که هم اکنون با نشانه های آن همچون نرخ نسبی ارز و دلار شاهد تحقق این موضوع هستیم که این امیدوار کننده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در هفته دولت سفرهای شهرستانی به اکثر شهرستان ها انجام خواهد شد گفت: رویکرد امسال به دلیل مواجه شدن با مشکلات روستایی است که در ملاقات هایی که با مردم روستا انجام می شود بتوانیم بهتر از وضعیت مردم با خبر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۲ معاون رئیس جمهور و یک وزیر به استان سفر خواهند کرد افزود: همچنین از معاون اول رئیس جمهور نیز دعوت شده است که ممکن است به دلیل مشغله کاری ایشان سفر به روزهای بعد از هفته دولت موکول شود.

آقازاده تعداد پروژه هایی افتتاحی در هفته دولت را ۷۵۱ مورد با مبلغ دو هزار میلیارد تومان و تعداد شروع به عملیات اجرائی را ۶۰ پروژه دانست و گفت: در سال گذشته نیز تعداد پروژه های افتتاحی ۶۰۹ پروژه با مبلغ ۸۱۹ میلیارد تومان و ۱۰۰ پروژه کلنگ زنی انجام شده که میزان پروژه های امسال از نظر رقمی دو و نیم برابر سال گذشته است.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده برای پروژه های افتتاحی امسال را تعداد ۷۳۴۴ نفر خواند و گفت: در سال گذشته اشتغال ۴۰۳۳ نفر را داشتیم که امسال اشتغال زایی مناسبی ایجاد می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای شرکت های هپکو و آذرآب بیان داشت: متأسفانه حقوق پرسنل شرکت هپکو دو ماه و شرکت آذرآب سه ماه عقب افتاده که علیرغم پیگیری ها و تلاش های متعدد در این خصوص مشکلات حل نشده است و امروز شرکت آذرآب به معنای واقعی بی صاحب است و بانک کشاورزی که ۳۰ درصد از سهم این شرکت را دارد بنگاه دار مناسبی نیست و نمی تواند آن را مدیریت کند.

وی در خصوص برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان گفت: در سال جاری یکی از برنامه های مهم استان مرکزی برگزاری کنگره شهدا است که جا دارد از زحمات بسیار ارزشمند سپاه و بسیج و به خصوص فرمانده سپاه روح الله تقدیر و تشکر داشته باشیم که در جهت برگزاری کنگره ای در شأن امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان زحمات زیادی می کشند.

آقازاده در این خصوص ادامه داد: متأسفانه به دلیل به وجود آمدن شرایطی خاص برای پشتیبانی و حمایت های لازم به این رویداد ملی مشکلاتی به وجود آمده ولی خوشبختانه تاکنون مجموعه هایی خودجوش و مردمی برای برگزاری این کنگره پای کار آمده اند که نیاز است برای ماندگاری بیشتر و باشکوه تر برگزار شدن آن همه به میدان خدمت بیایند.

وی با بیان اینکه در روز پنجم شهریور ماه اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح در اراک برگزار می شود گفت: همچنین در روز پنجشنبه اجلاسیه شهدای روحانی استان را در شهر محلات خواهیم داشت که از همه دعوت می کنیم در این رویدادهای بزرگ و مهم حضور فعال داشته باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تاکنون فضا سازی مناسبی در راستای کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان انجام نشده افزود: به دلیل اینکه کنگره اصلی در مهر ماه برگزار می شود به همین دلیل فرصت کمی تا برگزاری اجلاسیه اصلی داریم و باید برای حل مشکلات و نواقصی که در این راستا وجود دارد بیشتر تلاش شود.

وی با اشاره به سهم پروژه های اقتصاد مقاومتی در هفته دولت نیز تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استان های برتر در حوزه عمل به اقتصاد مقاومتی است چراکه این استان سهم قابل توجهی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران و تولید کنندگان دارد و اهمیت خاصی برای آنها قائل می شود.

آقازاده تعداد پروژه های افتتاحی اقتصادی را ۱۳۰ پروژه با اعتبار ۱۰۵۹ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: همچنین تعداد پروژه های عمرانی افتتاحی را ۶۲۱ پروژه با اعتبار ۸۸۲ میلیارد تومان و ۶۰ پروژه کلنگ زنی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان است .

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض پالایشگاه شازند از سال ۹۸ به صورت به روز پرداخت می شود گفت: یک بدهی از گذشته وجود دارد که در مبلغ آن اختلاف است و از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان گفته می شود.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه کلیه مدیران استان باید پاسخگوی مردم و رسانه ها باشند افزود: کسی نمی تواند از پاسخگویی طفره برود و نیاز است این موضوع از طرف معاونت سیاسی استانداری به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات