خبرهای داغ:
استاندار فارس با تأکید بر اینکه تبلیغ دین باید اغنا ایجاد کند، گفت: اگر به دنبال اغنا کردن هستیم و می‌خواهیم مطلبی را برای مخاطب خود جا بیندازیم باید آن را به صورت عملی اجرا کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۵۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در همایش طلایه‌داران تبلیغ این استان كه با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور در شیراز برگزار شده بود، گفت: تبلیغ یکی از شیوه‌های اثرگذار ترویج افکار و عقائد است که مسلمانان باید از این شیوه اثرگذار استفاده کنند.

وی با بیان اینكه برای ترویج شعائر و حقیقت دین حضور مبلغان بسیار ارزشمند است، افزود: مبلغان می‌دانند امروز روش‌های تبلیغ جدید شده است و فضاها، ابزارها و محتواهای جدیدی ارائه شده و به خورد مردم داده می‌شود و قسمتی به حق و مطلوب و قسمتی در اثر طراحی دشمنان برای کاهش اعتقادات و تزلزل ایجاد کردن در اعتقادات مردم است كه باید همه این‌ها را بشناسید و بر مبنای شناختی که دارید به تبلیغ دین بپردازید.

 

تبلیغ دین باید اغنا ایجاد كند

رحیمی بیان كرد: همه بر این موضوع واقف هستند کسی که وظیفه تبلیغ را بر عهده می‌گیرد باید بتواند مطالب و مباحثی که ارائه می‌کند برای مخاطب اغنا ایجاد کند؛ اغنا زمانی ایجاد می‌شود که با استدلال بوده و سخنی باشد که از دل برخیزد و بر دل بنشیند و البته برای شبهاتی كه به ذهن مخاطبان می‌رسد نیز پاسخگویی داشته باشد.

استاندار فارس ادامه داد: اگر به دنبال اغنا کردن هستیم و می‌خواهیم مطلبی را برای مخاطب خود جا بیندازیم باید آن را به صورت عملی اجرا کنیم و برای همین منظور طبیعی است که در صحبت‌ها و خطابه‌ها افراد را ترغیب و تشویق می‌کنیم به انجام آن هدفی که مدنظر خطیب است.

 

وی حضور مبلغان دینی را در نقاط مختلف استان فارس ارزشمند و اثرگذار توصیف كرد و گفت: در این زمینه صحبت‌هایی ارائه می‌شود که مبانی فرهنگی و دینی ما را ترویج می‌كند و باید در این راستا مردم را اغنا كرد و کسانی که شبهه و سئوالی دارند به صورت اغنایی پاسخ بشنوند البته قسمتی از اینکه ما اثرگذار باشیم آن است که خودمان عامل به آن مباحث باشیم.

رحیمی به فرا‌رسیدن هفته دولت اشاره كرد و گفت: وقتی فکر می‌کنیم چرا شهدایی همچون شهید باهنر و رجایی نامشان ماندگار شد، می‌بینیم که از ویژگی‌های خاص آنان این بود که افرادی دین‌باور و متخلق به اخلاق اسلامی و رعایت کننده شعائر دینی در طول زندگیشان بودند.

استاندار فارس افزود: دوم اینکه افرادی ولایت‌پذیر بودند و حرکت و کارشان بر مبنای رهنمودهایی بود که در آن زمان رهبر فقید جمهوری اسلامی ارائه می‌کرد و در همین چارچوب هم حرکت كرده و خدماتی خالصانه بدون واسطه به مردم ارائه می‌کردند و همین مومضوع ماندگاری یاد و خاطره آن‌ها را در دلها و اذهان به وجود آورده است و امروز هم تلاش داریم که ادامه‌دهنده راه این شهیدان باشیم.

وی با بیان اینكه قوه مجریه و دولت به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی، پیشانی اجرایی نظام است، گفت: اگر می‌خواهیم بگوییم جمهوری اسلامی توفیق داشته و به مردم خدماتی رسانده است، قطعاً این توفیق، آن چیزی است که ملموس و قابل نشان دادن و اشاره کردن است كه همان خدماتی است که مردم می‌بینند و همچنین این است كه چه میزان رفاه و آسایش و پیشرفت و توسعه برای کشور به ارمغان آوردیم.

 

دستاوردهای انقلاب در فارس

رحیمی با تأكید بر اینكه دستاورد ركن اجرایی نظام جمهوری اسلامی در قالب دولت در طول ۴۰ سال تلاش، ارزنده و مثمر ثمر است، گفت: در استان فارس قبل از انقلاب یک روستا داشتیم که دارای گاز بود اما امروز می‌توان گفت تا پایان سال ۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در فارس نداریم که فاقد گاز باشد.

استاندار فارس اضافه كرد: در گذشته هیچ‌گونه راه آهنی در فارس نداشتیم اما امروز به لطف خدا و نظام جمهوری اسلامی و تلاش دولتمردان دارای راه آهنی هستیم که استان را به مرکز کشور وصل می‌کند و این راه‌آهن به سمت شمال و شرق و غرب در حال گسترش است. علاوه بر این‌ها در گذشته روستاها فاقد آب آشامیدنی بودند و امروز روستایی نیست که از آب آشامیدنی بهداشتی استفاده نکند.

وی همچنین گفت: در زمینه رشد اقتصادی و کاهش فقر حرکت رو به رشدی داشتیم و امروز اگر به روستایی برویم درخواستشان خط اینترنت پرسرعت است نه برق و گاز و این‌ها خدماتی است که قابل اشاره و ملموس است.

رحیمی با بیان اینكه امروز تلاش دشمن بر این است كه جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: یکی از اهداف ما در این ایام پیش‌رو و رسالتی که قائل هستید تأكید بر كارآمدی نظام جمهوری اسلامی همراه با مصداق است.

استاندار فارس گفت: در ۲۰۰ سال گذشته هر جنگی رخ می‌داده قسمتی از خاک كشور می‌دادیم اما در ۴۰ سال گذشته علی‌رغم اینکه دنیا با ما جنگ داشت و فشارهای نظامی و تحریمی به ما اعمال می‌کردند وجبی از خاک ندادیم و این نشان از توانمندی و کارآمدی جمهوری اسلامی است.

وی با تأكید بر اینكه در منطقه جایگاه فرهنگی و سیاسی خود را تثبیت کرده‌ایم، گفت: امروز ملل مختلف که تحت ظلم و استکبار هستند نقطه امیدشان به جمهوری اسلامی است و رهبر معظم انقلاب را رهبر خود قلمداد می‌کنند كه این از کارآمدی نظام است.

رحیمی با تصریح اینكه دشمن برای ناكارآمد جلوه دادن نظام از شیوه‌های نوین استفاده می‌كند، گفت: باید ما هم بر ابزار جدید تسلط پیدا داشته باشیم و به طرق درست و صحیح با رعایت همه مباحث فرهنگی جهت تبلیغ کارآمدی نظام از آن استفاد کنیم.

 

مبلغان امیدآفرینی در جامعه داشته باشند

استاندار فارس با یادآوری اینكه امروز دشمن امید و نشاط را در جامعه نشانه رفته است که بتواند با ایجاد یأس و ناامیدی به نظام ضربه بزند، گفت: در بیانات و رهنمودهایی که مبلغان دین برای مردم خواهند داشت، بر موضوع امیدآفرینی و اینکه نظام روز به روز دارد به تکامل و تعالی می‌رسد تأکید موکد شود.

وی با بیان اینكه دشمن بر روی وحدت و همدلی ما نشانه رفته و تمایل دارد که این وحدت و همدلی نباشد، گفت: قطعاً کسانی که بر مباحث فرهنگی و مسائل روز واقف بوده و به همه اهداف نظام مقید هستند، بر وحدت و همدلی تأكید دارند تا بتوانیم در سایه همدلی توفیقات بیش از پیشی داشته باشیم و خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه کنیم

رحیمی اظهار كرد: تأکید بر اهمیت دین‌داری و خداباوری که در فضاهای مجازی و رسانه‌ها و ماهواره‌ها بر این موضوع به عنوان یک نقطه قوت، نشانه‌گیری شده تا آن را سست کنند، می‌تواند حلال بسیاری از مسائل و مشكلات امروز جامعه باشد و اگر بعضاً می‌بینیم آسیب‌هایی وجود دارد شاید غفلت از همین موضوع محوری و اساسی است که بر اساس پیچ و خم‌های زندگی کمتر به آن توجه شده است.

استاندار فارس با تأكید بر اینكه رسالت ما باید بر موضوع ترویج خداباوری و دین‌داری متبلور باشد، گفت: حتماً باید به این موضوع توجه کنیم که از محرم چه می‌آموزیم و چه اثری در زندگی حال و آینده ما خواهد داشت. اگر امروز می‌بینیم پایه‌های فرهنگی و اجتماعی ما را هدف قرار داده‌اند و در باب تزلزل خانواده و ترویج اعتیاد و سرقت دشمن اقداماتی انجام می‌دهد می‌توانیم با ترویج شعائر و ارزش‌های بلند اسلامی برای رفع و كاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم.

 

‌راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی، یكی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را توجه به دین و انجام احكام و امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: افزایش اعتماد بین مردم و نظام به عنوان یک نقطه برجسته است که همیشه نظام جمهوری اسلامی قدرت و قوت خود را علاوه بر اینکه از خداوند می‌داند محبوبیت مقبولیت و مشروعیت خود را در سایه پشتوانه مردم دارد و بر همین مبنا باید تلاش کنیم روز به روز بر اعتمادی که وجود دارد، بیفزاییم.

رحیمی از مبلغان دینی خواست تا دشمن‌شناسی و اهداف دشمن علیه نظام را در مباحث تبلیغی خود بیان كنند و ادامه داد: بصیرت لازم در بین مردم هم وجود دارد که سخنان سره را از ناسره تشخیص دهند و صحبت‌های مبلغان هم كه خادم دین و نظام و مردم هستند، می‌تواند اثرگذار باشد.

استاندار فارس در پایان گفت: تلاشمان بر این است که بتوانیم اثرگذار بوده و از مشکلاتی که برخی تحمیلی است روز به روز بکاهیم و در مردم ایجاد رضایتمندی كنیم که موجب خشنودی خداوند خواهد شد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها