خبرهای داغ:
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین
حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: اماکن متبرکه، ظرفیت های معنوی ایران است که باید از آنها استفاده کرد
کد خبر: ۹۱۶۷۶۵۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در مراسم جشن میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) که در هیئت حضرت مسلم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: تمامی شیعیان به ویژه مردم ایران به واسطه نوادگان امام موسی کاظم از برکات این امام همام استفاده کردند و وجود فرزندان و نوادگان این حضرت در ایران از جمله امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حرم مطهر شاهچراغ نشان دهنده محبت و لطف حضرت به کشور ایران بوده است و مردم ایران باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امام كاظم (علیه‌السلام) همانند پدران پاك نهادش در فضيلت‌هاى اخلاقى و عملى آموزگار و نمونه ديگران بود، افزود: با نگاهی به روایات و سیره امام موسی کاظم (ع) به این نتیجه میرسیم که ایشان درعلم، حلم، تواضع، مکارم اخلاق و سایر فضائل اخلاقی ضرب المثل بود و شیعیان باید با الگوبرداری از این فضائل به درجات بالاتری دست یابند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: امام موسی کاظم (ع) با توجه به اینکه بسیاری از عمر مبارک خود را در زندان سپری کردند با همین روش و منش توانستند حتی بسیاری از زندانبان های حکومت بنی عباس را هم جذب خود و دین اسلام کنند.


فاطمی نسب گفت: از صفات والاى اخلاقى امام كاظم (ع) احسان و نيكى به مردم بود، این مهم به طوری بود که نيازمندان در پیشگاه حضرت عرض حاجت مى‌کردند و نياز خويش را از او بر مى‌آوردند و امام را «باب‌الحوائج» مى‌دانستند.
وی افزود: نگاه احسان و نیکی کردن به مردم که در زندگی امام موسی کاظم (ع) ساری و جاری بود یکی از گمشده های جامعه امروزی کشور است و باید با تقویت این نگاه و کمک به یکدیگر و نوع دوستی مشکلات یکدیگر را برطرف کنیم.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: از امام موسی کاظم (ع) می توان چندین سخنرانی مفصل درباره فعالیت های علمی و سیاسی هم انجام داد که باید در فرصت مناسب انجام شود ولی وظیفه تمامی مردم است که نسبت به این مسائل آگاهی یابند تا بدین وسیله متوجه شوند که ائمه معصوم(ع) در چه شرایطی اهداف دین اسلام را پیش برده اند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها