نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

ائمه جماعات از حضور پرشور جوانان در مساجد در ایام محرم استقبال کنند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به ائمه جماعات گفت: اجازه دهید تا جوانان در ایام محرم و صفر با همان شود حسینی که مدنظرشان است در مساجد حضور پیدا کنند و به بهانه خراب شدن برخی وسایل مسجد از حضور آن‌ها در مساجد جلوگیری نکنید.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش روز جهانی مساجد در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار داشت: فعالان فرهنگی مساجد انسان‌هایی هنرمند هستند، زیرا ارتباط خود با خدا را به زیبایی مستحکم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه پیامبران هنرمند‌ترین افراد در میان بشر بودند عنوان داشت: اگر بخواهید به دنبال انسان مسلمان خوب بگردید، باید به دنبال بررسی میزان ارتباط افراد با مسجد باشید.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه یکی از شاخصه‌های انسان عادل ارتباط با مساجد است ابراز داشت: در روایات آمده است که اگر کسی در نزدیکی مسجد زندگی می‌کند، اما به مسجد نمی‌رود نباید با او مراوده و ارتباط داشت.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید قدر حضور در مساجد را بدانند و به آن افتخار کنند گفت: حضور در مساجد و فعالیت در این مکان مقدس فضیلتی است که باید به آن فخر کرد.

امام جمعه رشت جوانان و نوجوانان را آینده‌سازان جامعه دانست و تصریح کرد: از جوانان و نوجوانان می‌خواهم تا ضمن حضور در مساجد، به دنبال خودسازی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان مسجد را بهترین مکان برای خودسازی دانست افزود: نسل جوان باید در تلاش کند تا پس از خودسازی به دنبال دگرسازی نیز باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ما مامور هستیم تا انسان‌ها را به بهشت دعوت کنیم خاطرنشان کرد: افرادی که گفتند ما وظیفه نداریم تا مردم را به بهشت ببریم، در فهم دین نقص دارند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان فعال در مساجد باید اهل مطالعه باشد تصریح کرد: به فعالان فرهنگی مساجد توصیه می‌کنم تا کتب "شهید دستغیب" و "شهید مطهری" را به نسل جوان معرفی کنند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه مطالعه کتب شهید دستغیب سبب پاسخگویی به سوالات اخلاقی نسل جوان می‌شود افزود: کتب شهید مطهری نیز انسان را در زمینه پاسخگویی به شبهات موجود به جامعه غنی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم تصریح کرد: اینکه در کنار کوچه‌ها و خیابان‌ها تکیه زده می‌شود ایرادی ندارد، اما بهتر است تا این فعالیت‌ها در مساجد انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به ائمه جماعات مساجد تصریح کرد: اجازه دهید تا جوانان در ایام محرم و صفر با همان شود حسینی که مدنظرشان است در مساجد حضور پیدا کنند و به بهانه خراب شدن برخی وسایل مسجد از حضور آن‌ها در مساجد جلوگیری نکنید.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات باید در ایام محرم و صفر تا ساعت پایانی شب در کنار نسل جوان باشد عنوان داشت: از نسل جوان نیز درخواست می‌کنیم تا با بزرگان و ریش سفیدان مساجد با احترام و ادب رفتار کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ظاهر برخی جوانان امروز با سیره شهدا مطابقت ندارد گفت: ائمه جماعات مساجد باید سیره شهدا را به نسل جوان منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با انتقاد از برگزاری برخی کلاس‌های غیراخلاقی مانند آموزش رقص در برخی نقاط گیلان افزود: ما اجازه نمی‌دهیم تا باور دختران و بانوانمان را منحرف کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار