خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف گفت: ساختار اقتصاد کشور به شدت دولتی است، مسؤولیت اصلی دولت در اقتصاد باید نظارت و کنترل باشد.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۳۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام طالب‌پور در مراسم گرامیداشت شهید عراقی و روز بسیج اصناف در جمع قشر اصناف ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد گفت: یکی از مواردی که در بیانیه گام دوم انقلاب توجه زیادی به آن شده، بحث اقتصاد است و یکی از مشکلات اصلی امروز ما اقتصاد است که در بیانیه گام دوم انقلاب به آسیب‌شناسی اقتصاد پرداخته شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف افزود: امروز با چالش‌هایی مواجه هستیم که یکی از این چالش‌ها اشکالات ساختاری اقتصاد کشور است؛ وابستگی بودجه به نفت بسیار مضر است ما باید این وابستگی را کاهش بدهیم و باید قوانین واقعاً اسلامی را در اقتصاد داشته باشیم.

وی هشدار داد: اقتصاد ما به شدت دولتی است، مسؤولیت اصلی دولت در اقتصاد باید نظارت و کنترل باشد.

طالب‌پور گفت: یکی دیگر از چالش‌های ما در اقتصاد نگاه به خارج و کم توجهی به ظرفیت داخلی است؛ واردات بی رویه یکی از آفات جدی اقتصاد کشور است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف ادامه داد: استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی، بودجه‌بندی نامناسب و عدم ثبات اقتصادی از چالش‌های دیگر اقتصاد کشور است.

وی افزود: نباید با تغییر مسؤول، سیاست‌های اقتصادی عوض شوند و هر مسؤولی به میل خود عمل نکند؛ عدم رعایت الویت‌ها در اقتصاد هزینه‌های زائد و مسرفانه زندگی کردن و نگاه غلط به کالای ایرانی و خریدن کالای خارجی از چالش‌های دیگر اقتصاد است.

طالب‌پور تأکید کرد: با خرید کالای ایرانی در اشتغال و رونق تولید و پویایی اقتصاد کمک کنید؛ گران‌فروشی و تخفیف دادن به مردم منت گذاشتن بر مردم و اجحاف در حق مردم است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف خاطر نشان کرد: امروزه انصاف و توکل ما کم شده است و نباید با کم شدن یک کالا، برای خرید آن هجوم بیاوریم، احتکار برای سود بیشتر حرام است و موجب بی‌برکتی می‌شود؛ برخی از موقعیت مذهبی خود سوء استفاده می‌کنند و با تظاهر به ارزش‌ها دست به احتکار کالا می‌زنند، احتکار کالا حرام است.

وی گفت: در نظامی‌گری در اوج هستیم و امروزه تحولات منطقه قبل از زدن پهپاد و بعد از زدن پهپاد آمریکایی مطرح است. آمریکایی‌ها یک درصد احتمال نمی‌دادند که ما بتوانیم این پهپاد را بزنیم و هنوز گیج هستند.

طالب‌پور در پایان گفت: مردم بسیار خوبی داریم باید قدردان این مردم باشیم؛ با همت شما بسیجیان و تلاش مسؤولان این مشکلات اقتصادی نیز به طور صحیح مدیریت شود.

به مناسبت شهادت شهید عراقی در روز 4 شهریور در تقویم کشور این روز را روز بسیج اصناف نام‌گذاری کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها