مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات شهر فارسان:
در زمان پیامبر (ص) مساجد کانون اصلی فعالیت ها بود اما امروزه مساجد فقط به محلی برای برگزاری نماز های جماعت محدود شده اند.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۸۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام جهانبخش یوسفی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون روز جهانی مسجد گفت:  31 مرداد 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد ایران و تصویب اعضای سازمان اجلاس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام «روز جهانی مسجد» نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: به‌این‌ترتیب، 31 مرداد (٢١ آگوست) هرسال یادآور این روز است.
مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات در ادامه گفت: با بررسی آیات قرآن، درمی‌یابیم که نگاه قرآن به مکان مقدسی چون مسجد، نگاهی ژرف و شکوهمند است؛ چراکه خداوند، مساجد را مکان‌هایی برای اوج گرفتن و رسیدن به قله قرب الهی می‌داند و به ره پویان وصال، مکانی چون مسجد را معرفی می‌کند تا از آن به‌عنوان مکان پرواز به‌سوی دوست استفاده کنند.  اما متاسفانه در جامعه امروز ما مساجد کمی مهجور مانده اند و ما به خوبی نتوانسته ایم دین خود را به مساجد ادا کنیم.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود:در زمان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) مساجد کانون اصلی فعالیت ها و مرکز تمامی جنب و جوش ها بود اما اگر نگاه کنیم امروز گاهی  مساجد فقط به محلی برای برگزاری نماز های جماعت محدود شده اند.


وی تصریح کرد: امام جماعت به‌عنوان نفر اول مسجد که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حضور او موجب روشنایی محفل مسجد و گرمابخشی به حضور دیگر اقشار جامعه می‌شود. متأسفانه برخی از مساجد شهرستان فاقد امام جماعت می‌باشند.

ارسال نظرات