معاون سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان خبرداد؛
معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: طرح رسم ابرار با الگوبرداری از سنت امام علی(ع ) در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۳۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مسعود رمرودی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ اظهارداشت: با عنایت به اهمیت موضوع سبک زندگی و الگو برداری از سنت امیرالمومنین (علیه السلام) و اهل بیت ایشان و تعالی معنوی و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت عمومی و هدفمند نمودن رسیدگی به وضعیت مستضعفان در سه بخش فقرا، ایتام و آزادی زندانیان ، طرح «رسم ابرار» برگزار می‌شود.

وی افزود: آحاد مردم و عموم جامعه به همراه خانواده در تاریخ‌های 3 تا 5 شهریور روزه گرفته و در پایان هر روز قیمت غذای روزانه خود را به ترتیب برای فقرا، یتیمان و آزادسازی زندانیان در حساب‌های جداگانه اعلامی توسط کمیته امداد و سازمان زندان‌ها واریز می‌شود.

این مسئول بیان داشت: روز 25 ذی‌الحجه مظهر تجلی یکی از فضائل اهل بیت(ع) و روز نزول سوره «انسان» و سه روز روزه برای شفای امام حسن و امام حسین(ع) و اعطا کردن سه شب متوالی افطار خویش به مسکین، یتیم و اسیر است.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: الگوبرداری از این عمل خیر اهل بیت (علیه السلام) و ترویج سنت ایشان، گام مهمی برای محرومیت زدایی ورسیدگی به حال مستضعفان جامعه است.

رمرودی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند: «در جمهوری اسلامی، دل های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف های عمیق طبقاتی به شدت بیمناک باشد ... همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.»

وی گفت: موفقیت در این حوزه مستلزم مشارکت مردم است و اگر مردم پای کار بیایند و در این زمینه فرهنگسازی شود، قطعا پیشرفت ما در این موضوع دوچندان خواهد بود.

این مسئول افزود: مردم ما نیز که توفیق پیروی از امیرالمومنین(ع) را دارند با تاسی از این امام بزرگوار در یاری رساندن به یتیمان، نیازمندان و مسکینان مشارکت می‌کنند و این کار شایسته‌ی خداپسند و کمک به کسانی که هیچ پناهی جز خدا ندارند در پیشگاه خدا اقدامی بسیار ارزشمند و در واقع زنده کردن راه علی ابن ابیطالب(ع) و سیره اهل بیت ایشان است.

وی گفت: امیدواریم همه کسانی که عشق به امام علی(ع) و ولایت این خاندان را در دل دارند در چنین کار عظیم و بزرگی یعنی کمک به فقرا، مسکینان و ایتام شرکت کنند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: الگو برداری و ترویج سنت اهل‌بیت (ع) در خصوص فقرا، ایتام و زندانیان هدف این طرح است.

ارسال نظرات