خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه، گفت: غدیر والاترین و بزرگترین عید امت اسلامی بوده که نورانی ترین چهره دینی و قرآنی به امر الهی توسط پیامبر اسلام(ص) در آن درخشید و سبب عظمت و سرافرازی مسلمین شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۲۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی درجشن غدیر شهر خداجو افزود: قرار گرفتن عید غدیر در میان ایام الله به این دلیل است که در بین روز‌ها و شب‌های با فضیلت شب و روزی به عظمت و فضیلت شب و روز عید غدیر نیست.

 وی در اهمیت غدیر ادامه داد: اگر کسی شب و روز عید غدیر را درک کند، انگار کل شب‌ها و روز‌های عمر دنیا را درک کرده و به عبادت و بندگی سپری کرده است.

حجت الاسلام طالعی غدیر را یکی از وقایع مهم و حیاتی تاریخ اسلام و از اعیاد بزرگ شیعه معرفی کرد و افزود: امر بسیار مهم تعیین و اعلام جانشینی پیامبر(ص) در این روز مبارک اتفاق افتاده است و تمامی ماموریت ها و تحمل فشارها، جنگ
ها و زحمات چندین ساله نبی اکرم(ص)، تنها با ابلاغ ولایت، تکمیل شد.

 وی اظهار کرد: تمامی خوبی ها از قبیل عدالت و انصاف، عشق و محبت، ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت فقط با وجود ولایت معنا می یابد و اگر غدیرخم و مساله معرفی ولایت نبود، اکنون از ولایت و اسلام خبری نبود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه  اقتدار، عظمت، امنیت و آرامش کشور را مدیون خون شهدا و نور ولایت دانست و افزود: امروز به برکت نور و قدرت ولایت، پوزه استکبار بر زمین مالیده شده و دشمنان اسلام خوار و خفیف شده اند.

وی فرهنگ غدیر را محور همبستگی در جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: غدیر درس تبعیت از امامت و ولایت را به ما می‌آموزد و امروز دشمنان اسلام از این خشمگین هستند که نتوانسته‌اند میان امام و امت جدایی ایجاد کنند.

وی با تأکید بر لزوم ترویج عید غدیر در جامعه افزود: باید قضیه غدیر هرسال تکرار شود تا نسل جوان آن را فراموش نکند چرا که  در این روز مهمترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین ماموریت و مهمترین ماموریت پیامبر اکرم(ص) یعنی تعیین امام و تعیین ولی جامعه اسلامی توسط خاتم پیامبران رقم خورد.

حجت الاسلام طالعی به آرمان های فرهنگ غدیر در جامعه اشاره و اظهار کرد: جامعه ما بیش از پیش نیاز به بازخوانی این واقعه تاریخی و مهم دارد چراکه حکومت جمهوری اسلامی ایران یک حکومت علوی است.

 وی توضیح داد: غدیر، روزی است که پروردگار بزرگ عالمیان نعمت را بر انسان‌ها تمام کرد و در این روز مبارک، پیامبر عظم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص)، امام علی (ع) را به جانشینی خود برگزیدند.

حجت الاسلام طالعی تاکید کرد: باید مراسم های مربوط به این مناسبت به بهترین وجه در محلات و مساجد برگزار شود و اقشار مختلف مردم برای برگزاری هرچه باشکوه تر آن دست به دست هم دهندتا این روز را بهتر از اینها احیا کنند .

در پایان این مراسم از تعدادی از سادات و کسانی که هم نام مبارک امیر المومنین حضرت علی (ع) بودند تجلیل شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها