خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های بین المللی گفت: در زمینه تولیدات نوشت افزار هم باید تلاش بیشتر صورت گیرد تا تمامی اقلام این عرصه را از انحصار کشور‌های دیگر خارج کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۲۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم افتتاح نمایشگاه ایرانی اسلامی در هنرستان کارودانش امام خمینی (ره) بیرجند با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، اظهار داشت: انتظار می‌رود تا با حضور و استقبال مردم و تولید صفر تا صد نوشت افزار ایرانی اسلامی علاوه بر برآوردن منویات رهبری، وابستگی به کشور‌های دیگر را به صفر برسانیم.
 
وی ادامه داد: وقتی ما در عرصه تولیدات اتمی و موشکی جزو چند کشور اول دنیا و اولین‌ها در منطقه هستیم چرا در تهیه ابتدایی‌ترین اقلام نوشت افزار هنوز به دیگران متکی هستیم؟
 
واقعی با بیان اینکه هر زمان به هر علت در تنگنا قرار گرفتیم خود تولید کننده شدیم، افزود: امروز چشم امید مقام معظم رهبری به جوانان است و همچنان که در گام دوم انقلاب بر نقش جونان در رونق تولید تاکید داشتند لذا باید جونان ما در زمینه تولیدات نوشت افزار مانند دیگر عرصه‌ها با جدیت و پررنگ‌تر از قبل حضور پیدا کنند تا به موفقیت برسیم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دورانی کشور ما شاه راه مبادلاتی بود و شریانی بود که بسیاری از کالا‌های دنیا از تولیدات ما تامین می‌شد؛ لذا اگر تاریخ را نگاه کنیم می‌بینیم از هر نظر مانند سوابق و دستاورد‌های علمی اکثرا متعلق به ما بوده است.
مدیر کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: هر جا خود را باور کردیم و فرمایشات مقام عظمی ولایت را با گوش جان و دل عمل کردیم موفق شدیم.
 
وی با بیان اینکه با عمل به فعل "ما می‌توانیم " یقینا ما خواهیم توانست، ادامه داد: از اوایل انقلاب جوانان ما پای هر کاری که بودند از دفاع از کشور در زمان جنگ تحمیلی گرفته تا سازندگی بعد از جنگ و امروز در عرصه مبارزه با تحریم‌های ظالمانه همه را به درستی هدایت کردند و با ایستادگی و خودباوری توانستیم به موفقیت برسیم.
 
واقعی با اشاره به درخشش جوانان ایرانی در عرصه‌های بین المللی تصریح کرد: در زمینه تولیدات نوشت افزار هم باید تلاش بیشتر شود تا تمامی اقلام این عرصه را از انحصار کشور‌های دیگر خارج کنیم.
 
 وی افزود: اگر تولید کامل در اختیار خودمان نباشد بعد از مدتی اشتغال، موجی از بیکاری، گرانی و به دنبال آن یاس و ناامیدی راه می‌افتد لذا باید برای پرهیز از این امر به خود باوری برسیم و در زمینه نوشت افزار همچون سایر امور صفر تا صد تولیدات را خودمان انجام دهیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: ما هر موقع خود را باور کردیم و به توان داخل تکیه داشتیم در بسیاری از صحنه‌ها باعث نا امیدی دشمنان شدیم.
 
واقعی گفت: از جوانان و فارغ التحصیلان تقاضا دارم تا در این زمینه ورود پیدا کنند و نهایت امکانات و تجهیزات دانش و توان خود را به کار گیرند و ما نیز سعی می‌کنیم با دادن وام خود اشتغالی آن‌ها را حمایت کنیم تا بتوانیم چرخه تولید نوشت افزار ایرانی را کامل به دست گیریم.
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: خود ما اولیا باید عامل باشیم و کالای ایرانی بخریم و افتخار کنیم که از کالا تولید کشور خودمان استفاده می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید به دانش آموز و فرزندانمان کار تولید خود را معرفی کنیم، ادامه داد: متاسفانه بر روی برخی دفاتر و کتب که تولید داخل است برخی عناوین، حروف و لیبل انگلیسی درج می‌شود و برخی عرضه و تولید کنندگان با این کار احساس می‌کنند که محصول بهتر به فروش می‌رسد که این امر کار بسیار اشتباه و نشان ضعف است.
 
وی با بیان اینکه مقاومت ما در اکثر موارد دشمنان را درمانده کرده است، گفت: تحریم‌های امروز تفاوت زیادی با گذشته ندارد امروز نیز در یک جنگ تمام عیار با دنیا هستیم و باید با تکیه بر توان و خودباوری و استقامت در برابر تحریم‌ها بایستیم و وابستگی خود به کشور‌های دیگر را کم کنیم.
 
واقعی با بیان اینکه با تکیه به نیرو داخل و جوانان و صرف فعل می‌توانیم انقلاب ما ۴۰ ساله شد، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب همچون چراغ هدایت است که اگر در راستا عملیاتی نمودن و انجام آن پیش برویم قطعا به زودی شاهد پیروز شدن در جنگ اقتصادی خواهیم بود و همان گونه که رهبری فرمودند: انشاالله با مقاومت و خودباوری به پیروزی خواهیم رسید همچنان که تا به امروز در اکثر زمینه‌ها موفق بوده ایم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها