امام جمعه عجب شیر، گفت: مساجد سنگر شکست ناپذیر مسلمانان است و از مسلمان انتظار می رود که به مساجد اهمیت بدهند تا توطئه های دشمنان دین الهی فرصت نفوذ در فرهنگ اسلامی را نداشته باشند.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۲۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲

 حجت الاسلام محمود پوران علی شربیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: علت نام گذاری روز جهانی مساجد، حمله ظالمانه و ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به مسجد اقصی و آتش زدن اولین قبله مسلمانان می باشد.

وی به برنامه های مساجد در صدر اسلام اشاره و افزود: در صدر اسلام پیامبر(ص) مسجد را مرکز تمامی برنامه های فرهنگی، سیاسی و نظامی قرار داده بود و سازماندهی مسلمانان برای جنگ، جلسات با کاردانهای سفیران ممالک مختلف و قضاوت های حضرت در مسجد انجام می شد.

حجت الاسلام شربیانی اظهارداشت: مسلمانان مسئولیت دارند تا به تأسی از پیامبر(ص) مساجد را احیا کنند تا مسجد را مرکز تمامی برنامه های دینی و انقلابی قرار بدهند.

وی با اشاره به فعالیت های مساجد در اوایل انقلاب، بیان کرد: خاستگاه انقلاب و آگاهی مردم دوران قبل از انقلاب از مسجد شروع شد و این حرکت ها منجر به شروع راهپیمایی ها، حضور مردم در پای صحبت های سیاسی علما و در نهایت سرنگونی رژیم طاغوت پهلوی شد.

حجت الاسلام شربیانی با تاکید به حضور نسل جوان در مساجد گفت: باید مساجد را بازسازی کرد البته نه تعمیر فیزیکی و عمارتی بلکه کاری کرد تا حضور مردم بخصوص جوانان که آینده سازان و حافظان نظام اسلامی است بیشتر شود.

وی به عوامل جذب جوان به مسجد اشاره و بیان داشت: روحانی خوش بیان، هیئت امنا و خادم فعال و خوش رفتار، فضای زیبا و تمیز و کتابخانه در مسجد می تواند از عوامل جذب نسل جوان به مساجد باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها