خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: به طور میانگین سالانه 100 میلیارد تومان هزینه حفظ و نگهداری راه‌های سطح استان همدان است.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۶۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

سالانه 100 میلیارد تومان هزینه حفظ و نگهداری راه‌های استان همدان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مصطفی پناهنده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد کشور به واسطه داشتن راه‌های خوب، شکوفا می‌شود، اظهار کرد: کامیون‌ها و تریلی‌ها باید با وزن مجاز بار، در جاده‌ها رفت و آمد کنند.

وی داشتن بار اضافی و خارج از میزان قانونی تعین شده را یکی از عوامل تخریب راه‌ها عنوان و تصریح کرد: به همین منظور این سازمان موظف است تا راه‌ها را به سیستم‌ها و فناوری هوشمند مجهز کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اهمیت نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی در بین مردم به منظور کاهش آمار تصادفات جاده‌ای، افزود: نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، استفاده از آخرین فناوری‌ها در محورهای مواصلاتی و تأمین روشنایی مسیر پیرمیشان در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه کل مسیر محور ملایر- توره 45 کیلومتر بوده که 15 کیلومتر آن نیازمند روکش آسفالت مجدد است، ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان همدان با مشکل تأمین قیر و افزایش هزینه‌های جاری در این زمینه مواجه هستیم.

پناهنده با اشاره به اینکه به طور میانگین سالانه 100 میلیارد تومان هزینه حفظ و نگهداری راه‌های سطح استان همدان است، اظهار کرد: بیشترین آمار و علل تصادف در جاده‌های استان همدان واژگونی به علت سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه مردم با با سرعت مطمئنه در جاده‌ها حرکت کنند تا آمار واژگونی تصادفات کاهش یابد، افزود: راه‌ها یکی از سرمایه‌های ملی محسوب شده و زیرساخت توسعه اقتصادی کشور هستند.

وی ضمن تقدیر از تعامل خبرنگاران با مجموعه راهداری شهرستان ملایر، عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یک مجموعه کاری، پویا و فعال است و نوع کار آن به صورت لحظه‌ای در فرآیند زندگی مردم تأثیر می‌گذارند.

پناهنده با اشاره به اینکه مردم به صورت لحظه‌ای از منافع و خدمات این اداره کل و ادارات تابعه بهره‌مند می‌شوند، گفت: در سطح استان همدان بیل مکانیکی نداشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته امروز معاون وزیر راه طی تماس تلفنی با بنده در زمینه تأمین بیل مکانیکی برای همدان قول مساعد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات